Saturday 16 January 2010

Seg dag med en bra avslutning..

Igår var vi med skolan och testade på Taekkyeon och lagade koreansk tekaka.
Det var kul o testa på men well.. hade inte rätt outfit direkt, att köra kampsport i jeans o kängor är inte en hit. Men har lärt mig hur man kan bryta benet på en människa på ett mycket enkelt sätt.. Så människor, det är bäst att ni passar er..hahah (^^)
Tekakorna..ja.. de bestod av olika slags mjöl o honung.. inte min smak men det var kul o testa på.
Efter "skoldagen" åkte jag o 4 klasskompisar till Myeongdong och åt lunch, shabu-shabu, på min favorit shabushabu restaurang. Efteråt blev det glass på coldstone och sen tog vi en massa sticker photos (^__^)

Efteråt blev det bara jag och Sangbong kvar. Vi promenerade bort till Gwanghwamun.
Där hyrde vi skridskor för ca 6 kr..och åkte i 45 min. Sangbong hade ALDRIG åkt skridskor förut och började med att ramla baklänges.. jag kunde inte låta bli o skratta lite.. ni vet.. precis som bambi ^^
Men hon var bra.. hon lyckades ta sig runt. Sen kom en dum "vakt" som sa att jag inte fick åka baklänges o då blev jag sur o skrek på engelska.. hur ska jag annars kunna lära henne din duma kossa? Då kollade han bara på mig o åkte sin väg.

Efter skridskoåkningen gick vi till Kyobo, där jag belönade mig själv..looool, med en Arashi cd ^^
och Sangbong köpte 2 TOPIK böcker... yes.. hon tänker på studier och jag på nöje ^^
Efter det gick vi tillbax till Myeongdong och åt middag, Ramen... mycket gott.
Och efter det hamnade vi på ICEBERRY och åt Fruktbingsu. (krossad is i botten, sen frukt o toppad me glass) Vi hade tänkt att gå till O'Sulloc Tea house, men det var fullt som alltid...så det var därför som vi hamnade på Iceberry.. men det var oxå kul.. pratade o skrattade en hel del.
Kom hem runt 22 tiden skulle jag tro..


Idag låg jag i sängen till klockan 1 tror jag... kände inte för att röra på mig över huvudtaget...
hade säkert kunnat legat kvar hela dagen om jag så velat.. för.. well.. mår inte så bra..
eller snarare e förvirrad och stressad.
orkar inte ens prata om det.. skulle vilja åka någonstans där det är tyst och fridfullt.

Så idag blev dt till att bara slappa, tills att jag såg min övningsbok och kom på att jag var tvungen o plugga. (T__T)
När jag var klar var dt dags för middag, och hamnade på en restaurang rätt nära huset tillsammans med Shao och Martin.
Sjukt god mat o bra sällskap..vi åt en sorts kycklinggryta med svamp, lök, potatis och ddeok (riskakor).. inte så start men man la till vitlök o annat gott, så smaken var riktigt bra ^^
Mitt under maten bad ägaren oss att byta bord då ett större sällskap skulle komma, men som tack för att vi var snälla nog o flyttade på oss fick vi gratis läsk..haha.. Koreaner och deras "service" är rolig.
Efter maten gick vi alla hem igen..haha

Lyssnat på Ayaka's unplugged live cd idag... den är hur BRA som helst, jag är KÄR..eller.. tagen.. vet inte vilket ord jag ska använda men hennes röst och låtar är UNDERBARA!!
Alla i Acoustic version, riktigt coolt men tror att det var ännu coolare att höra live på plats.


Imorn ska jag nog spendera mest tid i Justine unni's kyrka.. och sen göra klart resten av mina läxor...

No comments: