Sunday 10 January 2010

Tiden bara flyger iväg...

Tiden flyger iväg!
Det känns som att det var igår som jag sa till mig själv.. Imorn kommer Lisan.
Och idag sa jag.. Imorn åker Lisan!
3 veckor har rusat iväg... o under den tiden har jag gjort massor... pluggat som en galning, åkt till södra korea, varit sjuk, träffat kompisar osv!

Det är fortfarande kallt ute och det finns sjukt mycket snö på gatorna, eller de har ju skottat ihop snön i högar men still..
Det är även halt!! o jag som sett en massa snygga skor men har jag dem så kommer de bli vattenkadade på 1 minut! Får vänta tills våren kommer.


Suttit och pluggat till mina midterms, o är nervös då det är första gången jag ska ha en tenta på Sogangs univ, men å andra sidan.. kan inte göra mer.. kan inte få in mer.
Känns som att vi stressat igenom en hel del! och när man inte fått bra förklaringar så är det svårt att lösa det själv.
Imorn o tisdag = tenta dagar, men det har gått rätt bra på alla övningar vi haft hittills så bör kanske inte vara så orolig?! Men vem vet.. det kan vara MYCKET svårare eller lättare eller lika.

Idag skulle jag beställt min nya portabla hårddisk men seriöst..det ska inte vara lätt!!
Inte bara att jag har ett konto, så fick använda Hyowon oppas, men sen när jag skulle betala så SJÄLVKLART så klarar inte datan av att få fram alla koreanska bokstäver utan visar en miljon frågetecken!
Nästan att man vill ge upp alltså!!
Men Hyowon oppa är HUR snäll som helst, så han la ut för den.. så ska gå ner till banken imorn o sätta in pengar på hans konto..
Borde få hårddisken redan imorn kväll alt tisdag!! (^__^)

Kollat igenom Johnny's countdown, som var sådär om jag ska vara ärlig.. men den hade sina höjdpunkter... ^^
MATCHY sjöng sin nya låt Motto!!!sen all Rabu-rabu mellan de olika killarna (^^;;)


+ det visar sig att jag kan smsa till Sverige, men jag kan inte ta emot SMS från Sverige, skumt.. måste ringa telebolaget o fråga. Jag kan nämligen ta emot sms från Japan...
Kan vara att man från Sverige måste skicka MMS och inte SMS..
Varför ska Korea vara så speciella?? (^^;;)
Ioförsig så gillar jag min korre mobil men dt skulle vara lätt om man kunde ta emot sms osv från utlandet.


När jag e klar me alla tentor ska jag börja se om jag kan ta mig till Japan under lovet...dvs mitten/slutet av februari.
Skulle vilja åka till Tokyo och såg att åker man fredag-fredag kostar biljetten ca 2400kr t/r.
Det skulle vara så kul att åka dit.. men allt handlar om tid o pengar...


Saknar Sayuri.. hon e i Japan just nu o sen ska hon till Australien.. (T__T)
Men hon ska komma tillbax i slutet av januari om jag inte minns fel.

+ har letat som en TOK efter filmen Tenshi no Koi med Tanihara Shosuke men kan inte hitta den.. men hoppas att den kommer på dvd snart!!


och fick Arashi's nya låt idag, den heter Yurase Ima Wo.. vilket betyder.. Rock now.. typ ^^
Den var bra.. ser fram emot ett nytt Arashi år!! (^__^)
De är dem som får mig glad..
o hela min klass e så roliga, dvs alla som känner till Arashi, de bara.. Soobin.. varje gång jag ser eller hör Arashi så tänker jag på dig.
Hiromi-san sa: När jag var hemma i Japan så var Arashi på tv, Jag ville spela in åt dig men..DET var sååå mycket så jag kunde inte.. sorry (de var på tv ca hela jul-nyår)

No comments: