Sunday 3 January 2010

Gott nytt år!

Får börja med Gott Nytt År!
lite sent men förklaringen kommer snart.

I förra veckan var en upp o ner vecka, ena dagen hade jag hur mkt som helst o göra..o andra dagen kunde jag mer eller mindre ligga i sängen hela dagen om jag så skulle velat göra det.

Hann med plugg, bio, umgås med roomies o kompisar.
Det här med midterm skrämmer mig då jag har absolut INGEN aning hur det kommer gå till...
men alltid så ska det ju vara en första gång.

Sen for en massa pengar iväg... julmiddag/Mokpo resan/Middagar me kompisar,hemma/nyårsmiddag/nyårsfest...
Så det känns lite i plånboken, visst var det värt det men well.. allt kom på en o samma gång.

Nyår... var hemma o slappade tills jag behövde göra mig i ordning, tog sedan t-banan runt halva Seoul o hamnade i Coex.
Så länge kunde man inte känna av någon nyårsstämmning...
Maten bestod av en buffe av div seafood o annat.. grillade köttet var sjukt gott..
samt Sashimi...!! räkor, lax o tonfisk!! fick även min "ilbap" typ ris me rom,sjögräs o annat smått o gott.
Efter maten åkte vi till Apgujeong o sjöng karaoke på Everysing.. o sedan bar det av mot Kangnam och Eden.
kl 23.45 stod vi fortfarande i kön för garderoben o jag var skitnervös att vi inte skulle hinna innan 12slaget. MEN vi hann som tur var.
fick mitt champagne glas o sen var det dags för SKÅL och Gott nytt år.
Hatar att man i Korea får röka inomhus.. o musiken på Eden var sämst.. men hade bra umgänge så...
Vid 3 tiden fick jag nog av all rök o tog en taxi hem. sjukt billigt om man tänker på att det var nyårsnatten och jag åkte över halva stan.. det slutade på (ca) 90kr.

Dagen efter vaknade jag upp med snuva o huvudvärk... DUMMA SEOUL och dess vinterväder..!! Fy för minusgrader och snö!
Åkte sedan till Myeongdong och träffade Heejung unni som jag inte sett på 3 veckor!?
Åt lunch, pratade en del, spanade in lite shopping.. Efteråt åkte vi till Yongsan för att se om de hade biljetter till Avatar 3D.
Men icke.. bara till visningen som var kl 24.10. Lite sent för vår del. Så vi spanade runt i IPark mall och Elektronikdelen, jag behöver en extern hårddisk.
efteråt skildes vi åt, då Heejung unni skulle åka till Wonju för att hälsa på sin syster, systers man o barn.
Jag gick då o köpte mig ett par filmer (^__^) Den mest förvånande var nog att de hade filmen "Män som hatar kvinnor"
Killen som sålde sa att den endast hade koreansk text, och jag svarade att det var lugnt för att jag kunde svenska.
Han svarade med: VA? jag trodde den var fransk.. jag har promotat den som en fransk film..
men du.. skådisarna.. är de kända?
Jag: Ja de är jättekända i Sverige. (^__-)

Efteråt gick jag ner till Emart köpte lite mat o snacks.. (snabbnudlar o popcorn..hahah) och åkte hem.
Kollade på Män som hatar kvinnor, den var riktigt bra faktiskt.
Sen började jag flytta in mina saker i mitt "nya rum"... men sov i gamla rummet.


Nästa morgon vaknade jag upp med feber o snuva.. yay ett steg värre!
Städade halva dagen med mina 2 roomies. vi rensade hela lägenheten! Kan säga att när jag rensade kylskåpet höll jag på att spy av lukten! + jag var redan sjuk så det gjorde det inte bättre! Det blev tillslut 10 soppåsar!! renare och mer yta i lägenheten!

Jag flyttade även klart alla saker så nu bor jag i mitt nya rum, har eget skrivbord och mer plats. dock hatar jag att klättra upp för trappan till sängen, tror att det är för att jag är sjuk just nu.

Efter all flytt o städning promenerade jag ner till Hongdae och mötte upp L o T och fikade på Snoopy café.


Idag har jag haft en hemma dag, tvättat kläder, lakan osv.
tagit en lång dusch men fått sår i huvudet..måste göra något åt saken, blöder tom från några ställen (T__T)
Sen har jag spenderat resten av dagen till att plugga kapitel 4-6. Mycket ord och grammatik men det ska nog gå bra, hoppas jag.
Gick även ut o köpte en säck med ris (10 kilo)! den var tung..o nu har jag inga cash..
+ la ut 9000 won av mina egna, so no monthly fee nästa månad..då jag betalat andra saker oxå.

På kvällen blev det popcorn och film. "I come with the rain" med Josh Hartnett, Lee Byung Heon och Kimura Takuya.
En konstig film men alla Ahns filmer brukar vara lite myscho..!?


Imorn ska jag till skolan igen.. tänk att 1,5 vecka kan gå så snabbt!!

No comments: