Tuesday 26 January 2010

Klump i magen..

Det här med Japan resan e mer komplicerat än jag trodde.. jag tror jag kommer att ger upp snart men har ett litet hopp uppe.
KOREANER.. varför ska ni komplicera saker o ting för!?!?!?!?!?
Idag satt jag o pratade me mina klasskompisar om det, varav en av dem ska hem till Taiwan..
Hon sa att jag var välkommen dit, o till viss del skulle dt vara jättekul, då jag aldrig varit där men har ju spanat in Japan denna gång så får hålla mig till det.. hoppas jag.
Känns som att jag har en klump i halsen, o den kommer sitta kvar tills jag fått svaret!

Annars, mycket plugg som vanligt. Idag började vi med kap 4.
Grammatiken blir svårare för varje dag som går och orden lika så, dvs det är mkt man ska komma ihåg, men då vi går igenom allt i olika takter beroende på lärare och "ämne" så måste man ALLTID vara förberedd.
Idag höll vi tal på lektionen.. vilket var rätt roligt. Min lärare i skrift får mig alltid att skratta vilket är bra på morgonen.


Nu ska jag hoppa lite och gå tillbaks till gårdagen..
Efter skolan åkte jag hem till Tiff för att ja more or less..säga hejdå då vi inte kommer kunna ses ngt mer innan hon åker hem..samt spana in lägenheten hon bott i, har ju inte hunnit hittills då hon bor ute i förorten, seriöst.. hon bor way out!! var tvungen att byta tåg tom, för tåget jag tog först åkte inte ända ut till hennes staion!!
Jag gillade T's lägenhet men området var dött!! Vi åt lunch, snackade osv.
Sen drog vi ner till Myeongdong och senare hade jag middag med Martin.
Ganska kul i sig.. jag oroade mig för flygbiljetten o han för en annan sak, det roliga i det hela var att vi båda hade ont i magen..undrar vem som hade mest ont!?

No comments: