Sunday 24 January 2010

4or o 5or

I fredags tog min sista midterm slut.
Intervjun.. jag hade 2 partners och ville seriöst döda den ena i fredags morse.
Inte nog med att han inte hade övat.. han kom 1 h sent på morgonen OCH han ville byta ut alla dialoger till exakt det som stod i boken, då han ansåg att det var lättare och han kunde komma ihåg det bättre!
Jag och den andra killen kollade på varandra och tänkte... får vi döda honom?
Lite sent och komma nu, dessutom den andra hade inte gjort ett skit!!!
VI hade kommit på allt o kämpat som bara den under veckan medan den andre, nr 1 inte ens kom till skolan och nr 2. Gick hem o sov medan vi satt o pluggade.

I alla fall intervjuen gick bra.
Jag fick 4or o 5or i allt. (^__^)
5 i bla flyt, förståelse och uttal
Jag var sjukt glad, sen fanns det en till sida där läraren kunde skriva kommentarer om saker som läraren ansåg att man borde öva mer på, MEN hon kunde inte komma på något spec.
Sen fick jag fråga henne om det var något jag tänkte på.
Jag skulle behöva en skrivbok, för att öva mer... men det finns ingen spec som hon tyckte var bra så jag får helt enkelt gå o leta upp en själv, dvs när jag hittar tid till det.
Grammatik provet klarade jag oxå, det e klart att det kunde varit bättre men.. så är det väl alltid?

Efter provet åkte jag upp till Waedae, tog bussen dit upp, måste säga att det var grymt skönt!!
bara sitta.. tog en timme dock ^^
jag o Tiffy skulle käkat Yakisoba, men restaurangen var stängd, ville seriöst gråta, men tillslut hamnade vi på en Donkatsu restaurang vid Kyunghee istället.
På kvällen träffade upp klassen o käkade middag, vi hade grymt kul, vi skulle sedan försöka att hitta en klubb men vi då vi var 13 pers var det lite svårt, men vi lyckades tillslut.
Vid 11 tiden åkte jag till Dongdaemun för att nattshoppa med T.. slutade med att jag ENDAST köpte ett diadem ^^
Kom hem vid 6.. kollade mail o somnade runt halv 7-7.


Lördag, träffade Heejung unni i Kyobo... still ingen Anan.. (T__T) men den kommer nog i nästa vecka :D
Vi fikade på Coffee bean och jag fick gratis kaffe, igen, men denna gång tog de min kupong :P
Gott iaf, så jag var på bra humör.. Sedan gick vi runt i Jogno..
På kvällen träffade jag upp med Martin o Shao och åt middag, Dalkhanmari, vi åt på samma restaurang som förra veckan..hahah
Otroligt gott men fy vad man STANK vitlök efteråt..
Efter maten försökte vi hitta en film, men ingen av biograferna visade den vi ville se, så vi hamnade på ett kafé mittemot Edae's huvudingång.. dvs. det kända chokladcafét.
Sjukt gott, nästa gång ska jag prova vanlig choklad tror jag ^^ Vi satt där i flera timmar o bara pratade, en lugn o bra lördag.

Söndag - idag gick jag inte upp förrän klockan var 15!?
Spenderade hela dagen.. eller resten av den.. till att plugga. Är fortfarande inte klar dock!!!
spanade in flygbiljett till Japan, som jag förmodligen ska boka imorn!
gick även ut en sväng i området o hittade 2 par skor..som jag vill ha...
samt satte in pengar på mitt koreanska bankkonto!

Helgen e redan över och imorn har jag lektioner, sen ska jag hem till Tiffy..tror jag ^^

No comments: