Sunday 7 February 2010

Ännu en bra helg

Jag som trodde att helgen skulle bli urtråkig.. men icke.
i lördags träffade jag Shao o Clara i Dongdaemun... drack bubble tea - denna gång drack jag blåbärssmaken ^^, åt god mat o shoppade.
Fick min efterlängtade pälsväst och mina jeansshorts..
Jag var orolig att jag inte skulle hitta dt jag letade efter men Shao sa till mig att "Be strong".. vilket var det roligaste för när hon precis hade sagt dt gick vi förbi en tårtaffär och hennes ögon spärrades upp...Jag dog av garv!!
Jeansen var rätt billiga, efter att jag prutat ner dem.
Ägaren tjafsade om att de var made in Korea och kostade mer jämfört med dem som är made in China..
Då sa jag att Made in Sweden e billigare så hon borde ge mig ett bättre pris.. och det fick jag tillslut.
Istället för 33 000 won fick jag dem för 26 000 won :) *Happy panda*
Fick tag på västen, det var den sista de hade kvar.. dock var jag SJUKT glad..eftersom ägaren inte var där sist jag var där!
Senare under kvällen hamnade vi i Hongdae på Snoopy café o satt o pratade.. ^^
Promenerade sedan hem från Hongdae till Edae, väl hemma såg jag att jag fått email från Japan, ska tydligen åka en natt till Hakone med hela "japanska släkten" ^^ ska bli intressant.. sedan pratade jag med min roomie...sen var dt dags för läggdags.

Vaknade rätt tidigt och förberedde mig..sedan träffade jag upp Sayuri som jag inte sett på... hmm.. 1,5 månad?
Det var kul som alltid, fick 2 fina presenter, en från japan och en från australien.
Det roligaste med presenten från Japan, var att det var choklad, men på asken stod det.. jag ska börja på diet..IMORGON.. ^^
+ det var med Hello Kitty (^__^)
Vi hamnade i Myeongdong och åt Kalguksu.. sedan vandrade vi bort mot Gwanghwamun och Kyobo..köpte en bok till Takako-san..!
Efter det vandrade vi tillbax till Myeongdong för att hitta en bio.. var till 3 olika biografer.
Måste säga att Lotte Cinema var sjukt stort!
men tillslut hamnade vi på Cinus och såg 의형제 (Secret Reunion) med 송강호(Song Kang Ho) och 강동원(Kang Dong won).
Den var bra tycker jag.. o har velat se den så var glad att Sayuri oxå ville se den :)




Efteråt gick vi runt mer i Myeongdong sen hamnade vi tillbax i Edae och jag gick o klackade om mina skor, skomakaren råkade dock sätta ett av redskapen i handen o började blöda så vi fick ta fram plåster...loool..
men fick nya klackar.. för ja..sådär 25 kr!!
i Sverige brukar jag ge 200kr så vet inte om jag ska skratta eller gråta. ^^;;

Imorn har jag 4 dagar kvar till första tentan den skriftliga, dock är jag inte så orolig men vem vet!?
har iaf tid o plugga då jag sagt till folk att jag INTE har tid o ses i veckan..+ det gör att jag sparar pengar..hahaha Behöver dem till Japan! + varjedag jag rör mig utanför ytterdörren så försvinner alltid något..!

1,5 veckor kvar till Japan... I'm EXCITED..
men måste först klara tentorna.... m(_ _)m Aigoooo

No comments: