Friday 12 February 2010

Middag blev till dejt?!

Idag hade jag min första tenta..
skrivtenta, hade 45 min och skulle skriva 2 uppsatser och 1 mindre uppsats..
dvs totalt 2,5 sida.
Jag hann men det var sjukt stressigt, för well.. man var tvungen att använda viss grammatik så det var inte det lättaste. Hoppas att jag klarade mig.

Sedan hade vi våra sista repetitionslektioner, och min ena lärare verkar jättestressad då hon sa fel svar flera gånger under lektionen.
men tyckte mer synd om henne men oxå, alla elever vaknade till..hahaa
fick en mindre chock när hon sa fel.. dvs HUH?? har jag tänkt fel!?

+ under vår hörtenta var alla svar fel.. fast ett svar var mer rätt än de andra..hahaha
så läraren bara: Äsch rätt svar är nr 4 fast att dt e fel dt med.. ^^

Efter lektionen gick jag hem..kollade upp biobiljetter, sprang ner till Megabox o köpte dem o sedan bar det av till Lotte Mart. Köpte massa sjögräs till japanska familjen ^^
Ganska kul då de som jobbade där trodde jag var japan, då jag köpte så mkt..hahahah
så de började tom förklara skillnaderna på japanska men då sa jag på koreanska att jag inte var japan o de blev lite röda i ansiktet.

Träffade upp Sayuri till middagstid, åt vår efterlängtade kyckling! tror att vi spanade in stället i december månad men idag var dagen då vi hade tid att gå dit.
Sjukt gott men så mkt mat, en till person had kunnat varit med och dela!
Roliga var att vi gillade rissnacksen och rättikan mest.. ^^
Lovar rättikan skulle jag kunna äta DAG OCH NATT, problemet är bara att jag inte vet hur man gör den, dvs själva inläggningen...+ har inte sett den på ngn supermarket, ska leta mer nästa gång tror jag.
Sedan blev det dags för bio. "Valentine's day"
Biosalongen vi satt i var..ja.. ingången var hjärtformad, det fanns hjärtan på väggarna och istället för stolar var det soffor.
Det var mest par som var där...så.. ja... vi hamnade på dejt ^^ Kompisdejt.. men det gjorde inget när vi såg Hana Yori Dango Final i 2008 var det i samma salong så det kändes rätt kul ^^
Filmen var bra, det var massa skådisar o det e klart vissa delar var mkt bättre än andra, men måste säga att eftertexten var bäst ^^
Lite synd också då koreanerna inte fattar västerländska skämt så jag satt ensam o skrattade högt ^^ men är van vi det.


Imorn ska jag luncha med Shao o Clara.. sen ska jag plugga, o sen se på ngn dvd här hemma tror jag.
Hatar vårt internet just nu då det är grymt långsamt, känns som att man använder modem och tar oss tillbaka till 2003 eller så.

No comments: