Tuesday 16 February 2010

Tidspress

Idag hade jag 3 tentor, varav 2 i 1.
Hann med grammatik/skrivtentan so-so... dvs tiden räckte men svaren!?
Sedan hade vi paus i ca 20 min och alla hämtade andan, och jag köpte kaffe.
+ schemat för intervju.. jag är nummer 5. vilket är bra.. men undrar vilken lärare vi kommer att ha.

Efteråt hade vi vår hör och läsförståelse tenta.
Seriöst det var knappt att vi hann med alla frågor!!!
När vi lyssnade igenom hördelen andra gången var tiden redan ute så hann knappt skriva något..
och jag hoppas på att jag klarat mig, för seriöst det var inte lätt!! Jag vet redan en del fel jag gjort men hoppas att det ska vara nog ändå.

Imorn efter intervjun ska jag o några klasskompisar käka choklad fondué..eller glasstårta, sen bär det av till Gimpo flygplats.
Just nu håller jag på o tvättar men..ja.. vad ska jag egentligen ta med mig för kläder?
det ska tydligen vara snö kvar så ska ta me vinterskorna iaf.


Har ÄNTLIGEN spanat in OS lite, Grattis till Kalla som tog Sveriges första!? OS Guld.
Kul för henne.. + lär se mer av henne i framtiden.
Har även sett en massa korrar ta medaljer men seriöst har ingen aning vilka de är så bryr mig inte så mycket.
Utöver det så har jag inte sett så mycket då jag varit upptagen med pluggandet..
Lite synd, visste tex inte om dödsolyckan tills mamma berättade, har läst massa om det nu och seriöst bortförklaringarna till hur det kunde hända är skrattretande..
"Det var killens eget fel"
Och?? om han svängde lite fel..ja du.. det ska inte behöva kosta honom livet, det är en sport!!!!
Att de ens kan säga så tycker jag e fruktansvärt dessutom så ska OS vara en fest men den har blivit till en tragedi.
I tidiningarna och på gatorna märker man inte lika mycket som under Peking OS.

No comments: