Monday 8 February 2010

Minnen från förr o jag är YNGST!

Idag under 2 av mina lektioner pratade vi om "gamla tider"...
det var kul o höra från olika personer, men måste säga att dt var coolt att vi hade mycket gemensamt men också mkt som var olika.
Bästa var ju musik och spel osv..haha.. alla blev helt nostalgiska.

Idag pratade vi även om stavfel och när man uttalat något fel, på sitt eget eller ett annat språk.
Skrev en sidas lång uppsats om svenska saker jag sagt eller stavat fel.
som vÄrk och vErk, banan eller banan...
Mycket roligt men lite svårt att skriva på koreanska men lyckades få ner en hel A4 så.. ^^

Under sista lektionen pratade vi om personer som tagit studenten från Sogang, var rätt kul..då jag gissade rätt på personerna som var på bilderna. Min lärare var tom förvånad att jag kunde namnen och vad de gjorde ^^;;
+ vår text idag handlade om en person som tog studenten 1987, och min lärare undrade vad vi gjorde då..
mitt svar var: jag var inte född då..
min lärare var helt förvånad o sa: VA??? vilket år e du född??
jag: 1988 (^__^;;)
Då blev det pinsamt och min lärare började babbla om att hon var gammal.
I detta land är man gammal när man är 24 eller över! helt otroligt att de ska vara så nojiga om ålder men men.. jag är fortfarande ung!
21 år svensk ålder och 23 koreansk ålder ^^ för er som inte vet hur man räknar.. prova att gissa ^^

Annars så pratade jag en del me klasskompisarna om min kommande Japanresa, och en av klasskompisarna funderar på att åka hem efter denna termin.. o sa att om hon åker hem så måste vi träffas upp i Japan..
Undrar hur jag ska hinna me allt o alla!?
Ser fram emot Hakone..o Tokyo.. Shibuya, Harajuku och förhoppningsvis TDL

Hemma..plugg.. plugg o plugg.
Imorn börjar vi..eller ja.. vad man ska kalla det.. med kapitel 8 som är bokens sista kapitel!!

No comments: