Tuesday 9 March 2010

Mer japan..

Idag när jag kom i klassrummet fick jag en påse av Mari-unni med japansk mat..
Soba och Ramen ^^
roliga var att jag aldrig sett sån soba förut..o ramen sorten var förstås KYUSHU style, hon kommer från Kyushu.. men det roligaste var alla andra japanska klasskompisar som bara.. dt där e inte ramen, det är pasta!!
+ blev sugen på melon pan och natto idag... vad ska jag göra??
Åka tillbaka till japan snart?? om jag gör dt så ska jag lätt köpa me massa Melonpan från mitt favoritställe i Oookayama.
Borde åka snart, ja har en av mina strumpor där...en av mina nya favorit strumpor.. ^^ fick dem av min roomie innan jag åkte, o har inte sagt att ja råkat glömma en där, gick faktiskt o köpte ett likadant par när jag kom hem..hahahaha

+ idag har det snöregnat o vädret ska vara dåligt veckan ut, dvs snö o kyla. MEN.. sen ska våren ta fart, så får glädja mig till det?


Arashi Troublemaker har sålt sjukt många ex under första veckan, över 531 000 ex!! (dag 6)
Men måste säga att det är nog en av de bästa låtarna!!
Den är super genki o jag älskar den! vill ha singeln, version spelar ingen roll..för ja.. dvdn e kul men.. med den vanliga versionen kommer Mou ippo med ^^
(Believe som var nr 1 förra året av alla sålda singlar i Japan sålde runt 600 00 ex..under hela året!!)

No comments: