Sunday 7 March 2010

Ännu en mixad helg.

I lördags vaknade jag sent men det var pga jag o min roomie satt uppe till kl 2 på natten o kollade på min IRIS tv-box.
En annan roomie kom hem vid halv 2 tiden o bara.. det är samma som du kollade på innan jag gick ellerhur?
Jag e glad att jag köpte den, ska spana in alla extra material någon dag när jag har tid ^^

Åkte till Kyobo för att få mina poäng men nej... det måste jag fixa online men har redan spenderat timmar att leta online, så får ge upp tror jag?!

På kvällen träffade jag min italienska kompis, Carolina, vi var klasskompisar under nivå 3.
Vi åkte hela vägen till Gangnam o hade middag, vi hamnade på en indisk restaurant.
Vi fick säkert vänta 1 timme på maten men som tur var så smakade den bra.
Pratade en del om Japan - hon åkte oxå dit under lovet, skolan o annat.
Vet inte om hon har det sämre eller jag? för ja.. ingen av oss är riktigt nöjda med lärarna o ja, vissa klasskompisar.
Hon har iaf vår förra lärare i skrift som läsförståelselärare.Jag vill oxå ha henne, samt Shin Hyowon seongsaengnim!! Saknar hennes: Allihoppa (^_^;;)
Efter maten hamnade vi på ett cafe o pratade o sedan var det dags o åka hemåt, det tar ca 45 min med t-bana men å andra sidan så behöver man bara sitta hela vägen då vi bor längs linje 2, även känd som ringlinjen.

Somnade sent, vilket berodde på att jag vaknade sent dagen innan, duschade, åt frukost och gick ner till Megabox och träffade Sayuri.
Köpte våra biljetter till Alice i underlandet, 3D.. vi kom undan billigt, ca 50 kr!! då det var första visningen för dagen så var det billigare, men vi var inte de ända, det var typ slutsålt!!
Vi köpte även karamellpopcorn, som alltid och jag fick mitt gröna sugrör o Sayuri fick sitt svarta ^^
Filmen var bra, fast jag var ftf trött vilket inte var det bästa. Men det var en bra film i sig o glad att jag sett den och ja.. det var 3D.
Efteråt åt vi lunch på en Omurice restaurang, superkul o testa på.. o hade bra sällskap. Vi pratade om att gå o se Avatar med 4D kvalité men måste boka via internet, vilket inte är det lättaste, inte då man heter Caroline och har en miljon andra namn och miljarder bokstäver..
Det får inte plats helt enkelt... Men Sayuri sa att hon ska försöka så vi kanske har tur :)

Sedan har jag suttit hemma o pluggat, skrev om hela min uppsats, o det blev till 1 A4 sida men shit va mkt onödigt jag skrivit och ljugit lite bara för att fylla ut det hela.
+ gjort kap 1 i övningsboken, ska vila lite nu o sen ska jag översätta alla ord till kapitel 2.
Jag hatar den sk. grammatikboken!!!!! i den förra fanns alla ord uppstaplat för varje kapitel men inte här. i nivå 4 får du leta som i ett lexikon!
Men det är för dem som har den ENGELSKA versionen, den japanska ser annorlunda ut, dessutom så är den japanska 1 miljon gånger tjockare så gissa vilka som kommer ha bättre betyg i slutändan...?!

No comments: