Monday 29 September 2008

福岡(Fukuoka)

Fukuoka(福岡)


Vaknade kl 7, åt frukost, packade ihop mina saker, kollade mailen och sedan tog jag mig till Kyoto station och hoppade på mitt shinkansen tåg mot mitt sista stop..Fukuoka!
Det tog omkring 4 timmar... åkte förbi en hel del städer och fina utsikter, allt passerade snabbt förbi en dock (shinkansen är grymt snabb..typ X6000!? ^^; )

Kom fram till ett regnigt Fukuoka, gick till informationsbyrån och frågade om vägen till mitt vandrarhem...fick en karta, samt en usel förklaring, de som jobbade där var inte så trevliga!
Trodde att det skulle vara lätt men hade FEL..det kan vara för att jag råkade gå lite fel~ men men..blev bara surare o surare då regnet öste ner över mig och min packning lika så. Tillslut gick jag ut på huvudgatan och tog en taxi... stakade fram några ord på japanska o visade min halvtrasiga karta (papper o vatten är inte kompisar!)
Och så visade det sig att vandrarhemmet låg ca 3min därifrån, dvs resan blev inte lång, men den var värd 40 kr för att komma undan regnet för en stund.
Checkade in...gick upp o checkade datorn med lite info över stan, la in sakerna på rummet och gick tillbax till 博多(Hakata) station.
Ännu en gång gick jag till informationen för att få reda på vilka bussar, t-bana man kunde ta.
Tog 100yen bussen till Tenjin Fukubiru mae och sedan gick i kanske 5 min sedan var jag vid Japans sista Johnny's shop.. ((I made it to all Johnny's shops in Japan..haha)) inte för att jag egentligen behövde köpa något, men det handlade mer om erfarenheten!
Det är inte så många som varit dit...de flesta brukar ta sig till 大阪,名古屋,原宿(Osaka, Nagoya och Harajuku.)
Efteråt hamnade jag på ett shoppingmall i närheten, och köpte lite saker till min bror... sedan tog jag bussen till Canal City..ett SJUKT stort shopping center i Fukuoka.

Som sagt hade inga direkta shoppingpengar, men åkte dit för att gå på Ramen stadium! (^_^)
Till middag blev det Hakata styled ramen + mochigyoza!! *MAXIMUM UMAI* speciellet gyozan!
Var lagom trött efter den långa dagen..och tog bussen hem~
På vägen hem stannade jag förbi Lawson och köpte mochiglass som jag sedan la i frysen..
Resten av kvällen spenderade jag vid datan o tvn.. kollade in Arashi no shikudai-kun!
Arashi never fail to make me laugh!!

Nästa morgon...Sep 30.. vilket betyder KINKI KIDS koncert!!!
på väg till arenan köpte jag lite frukost... o tänkte..okej klockan är 8.30 men så många fans kan ju inte vara där...eller!?
När jag kom ut till Marinmese var 0 människor där!! Jag började fundera om jag kommit fel..men nej... det vara bara att jag var första fanet där! runt kl 9. kom runt 10 andra, jag mötte oxå upp Eliza, en chatkompis från Singapore..+ träffade hennes kompisar!...och vid 12 var drygt 200 pers där..sedan växte bara kön.
Regnet öste ner över oss, en tyfon drog in över oss, fast vid arenan fanns tak så vi blev inte blöta men det var svinkallt!!
Kl 13.00 började fick vi veta att vi skulle ställa oss upp och börja gå mot concert goodsen.. ett steg närmre..o blodtrycket började stiga!! ett steg närmre 光ちゃん(Ko-chan) (0^^)00(^^0)

Efter att ha fått mina goods kom folk fram o ville sälja biljetter till mig..men sa då på engelska då jag inte har en aning hur man säger att jag redan har en biljett på japanska...o då frågade de såklart vartifrån jag kom, och då svarade jag Sverige.
Då vände sig 3 personer sig om och bara stirrade! Japp..Apa i bur!
o de frågade massa saker, min ålder, varför jag gillade KinKi Kids, om jag gillade Koichi eller Tsuyshi bäst osv.

Efteråt åkte jag hem och lämnade en del av mina goods, utom uchiwan med Koichi..
Åt sukiyaki till lunch..och sedan drog tillbax till arenan och köade för att komma in i arenan.
Det var SJUKT mycket folk där!!
Hittade min plats..o väntade på att koncerten skulle börja.
Den var 大成功! (läs mer i min KinKi You review)

Efter koncerten sålde de massa skivor o dvd-filmer osv.. men jag hade 0 kontanter o kunde inte köpa :( Dock hade de några skivor som jag ville ha... Limited Versions...
men fick hoppa det då jag inte hade cash!
Kom hem..packade, åt middag (cupramen - samma som Kimura Takuya gör reklam för) och pratade med min japanska rumskompis på vandrarhemmet... ^^

Nästa morgoen checkade jag ut...och tog tunnelbanan ut till Fukuoka intl. Airport...och flög "hem" till Korea.

Today's mood: HATE the rain!! in KinKi You heaven ^^;
Today's food: Cupramen
Today's song: NEWS - Happy Birthday

No comments: