Tuesday 2 September 2008

En rolig helg~

I fredags bar det av till Seoul Land~
Vi fick ju bra väder.. och vi åkte en hel del~ men ärligt så var det so-so.. Visst hade vi kul men.. trodde att dt skulle vara roligare.
Två saker var roliga i alla fall~~
Först åkte vi en berg-o-dalbana.. med vatten... men vi visste inte vart vattnet skulle komma.
I alla fall..i en av tunnlarna kom det, jag blev lite blöt. 2 kompisar fick knappt något men den sista, en kinesisk kompis, blev sjöblöt!! ^___^
Jag har aldrig skrattat så mycket, för det var helt otroligt hur hon kunde bli så blöt!! ^___^;

Sedan blev det dags för Seoul Lands höjdpunkt.. SKY-X.. en blandning mellan skydiving och b-jump~~ Kände mig som en fågel..
Har aldrig gjort något så roligt!! man kände sig så fri.. känslan är obeskrivlig, den måste upplevas! Fick i alla fall en del bilder :)

Klockan blev mycket o vi var trötta då vi varit där i ca 6 timmar... jag, Hesti och WooHeon tog en linbana ner..eller skylift, det var grymt hett men dt var kul att se över den stora parken.



Lördag~
Vaknade sent och när jag kom upp var det dags att laga Japche~~
Det var mycket lättare än jag trodde...och det blev så gott :)

Sedan prövade jag att baka kladdkaka för första gången i Korea... och det lyckades! :)

Under kvällen åkte jag till World cup stadium för att handla lite..måste säga att det var sjukt mycket folk!


Söndag
Bakade mer inför tjejmiddagen/klassmiddagen~
Gick o köpte en Guess väska i Hyundai Department store i Sinchon, jag är mycket glad :)
Efteråt pluggade jag lite..och sedan kollade jag på tv osv.. en slapp helg!

Måndag
Vaknade och gick till simhallen~~ det var skönt att röra på sig, då jag inte varit där på några veckor pga. sjukdom.
När jag kom hem igen blev det dags att städa o börja laga pannkakor...
Tog en timme att grädda alla, sen blev det dags att gå ut i regnet för att träffa alla~
Keiko, Sayuri, HyoJin, Sowon och Hesti.. o hennes mentor~
Pannkakorna blev uppskattade och de blev uppätna hur fort som helst~~ jag hann få i mig 2!!
Sen fick jag gå ner till 7eleven o köpa mer mjölk för att kunna steka nya!
Dock flockades alla vid spisen för att se hur jag kunde få dem så tunna o goda~
Det gjorde oxå att alla ville pröva att grädda en varsin, och det blev en rolig upplevelse ^^
Kan säga att 4/5 pannkakor blev bra!! och de var stolta över sig själva~~
Sedan kom HeeJung och efteråt blev det dags för kladdkaka och glass! De älskade även kladdkaka... *tur*

Efteråt spenderade vi mycket tid om att prata om olika saker, likheter, skillnader osv..
Hade väldigt kul i alla fall :)
Tiden rann iväg och runt halv 10 började de röra på sig då vi hade skola dagen efter!


Dagens humör: Glad
Dagens låt: Arashi - One Love
Dagens mat: Pannkakor och kladdkaka

No comments: