Tuesday 9 September 2008

Fullpackat schema

Andas in~ Andas ut~ Andas in~
Seriöst... hur ska jag orka? Hur ska jag hinna?
Hjärtat bultar snabbare o blodet pumpas ut i ådrorna snabbare än hastigheten av KTX!! ((koreanska X4000??))

Om jag inte hade haft så mycket saker i min garderob skulle jag krypa in..sätta på mp3n o hålla en handuk framför ansiktet och bara gråta..
Men då jag har kläder, skor osv så går inte det...!! (O__o)
Så får nöja mig med att ligga i sängen o lyssna på Yuna Ito's nya låt "Miss you"~
samt Arashi - Truth och Re(mark)able, Shin Hye Sung - Awaken, Younha - Someday, Alex - Daisy och Big Bang - Haru Haru.


Mitt schema fram tills jag åker till Japan:

8-12 Sep - PLUGGA då jag har sluttentor den 11 o 12e sep
11e sep - Tenta (hörförståelse, glosor, grammatik)
12e sep - Tenta (skriftlig, muntlig) + Åka till 강릉(Kangnung -en stad på den koreanska östkusten) och fira Chuseok (Korean Thanks giving holiday)
15e sep - Tillbax hem till Seoul
16e sep - Skola + Gå på bio med Sayuri och förmodligen baka kladdkaka~
17e sep - Skola + Träffa Naomi
18e sep - Skola
19e sep - Skolavslutning, packa
20e sep - 1 okt JAPAN (TOKYO, YOKOHAMA, CHIBA, NAGOYA, OSAKA, KYOTO, HIROSHIMA, FUKUOKA)

Igår var jag oxå till mitt f.d arbete o krävde lite mer pengar till min mobilräkning... vilket de garanterade att jag skulle få, TUR det!
sendan blev det plugg..o plugg!! det e så mkt grammatik och ord..
och seriöst.. delen med det politiska talet, mitt huvud snurrade!
"Det ordet förstår jag, inte det, inte det heller...inte det..men det fattar jag.. men inte det.. HUH!?"
Kan säga att alla i klassen kände så!! o vår lärare sa att det var en svår text.. frågan är.. en sådan text för steg 3?? snarare steg 4 eller 5!!
Men som sagt efter att vi pinat igenom texten i klassrummet ((kan säga att jag bara stod ut med att läsa 4 meningar hemma, sedan gav jag upp!!)) Så sa vår lärare att denna text var grymt svår och att de skulle plocka bort den från tentan... och mitt hjärta blev 1 gram lättare!
Dock har jag ändå 60 sidor att plugga in, och varje sida är olik den andra så det är inte lätt! men det e klart att vi gått igenom mycket i skolan o haft läxor så helt nytt är det inte men svårt ändå!

SooBin-aa - Aza aza hwaiting!! ~(^_^)v

Nu för tiden sover jag heller inte bra, det kan bero på vädret, eller att jag är stressad, då jag är stressad i sömnen så är jag ännu tröttare när jag vaknar...
Igår och idag sov jag middag under dagen för tänkte ta igen mig så att jag skulle orka plugga, men när jag vaknade mådde jag bara illa och ville spy.. så det var ingen bra idé alls!!
Det som hjälpte var dock att ställa sig i duschen o bara låta vattnet rinna över huvudet... Även då så blev hjärtat 10 gram lättare~

Min tid i Korea börjar gå mot sitt slut, även det kan vara en anledning, även om jag ser fram emot att komma hem till min mamma, pappa och storebror... och kompisar.. spec. Tiff o Liiz
~~(^__^)v
Önskar varje dag att ni ska komma o ringa på dörren här i Korea, men vet att det inte kommer att hända! men man kan alltid önska, som mamma sa till mig när jag var liten (^__^;)
Önskar även att mamma, pappa o mickey skulle kunna komma, vill visa dem runt i Seoul :)
Det var 7 år sen som vi alla var här tillsammas, och kan säga att det skett mer i Korea under 1 år än i Sverige på 10!! ((dock måste jag säga att allt inte är till det positiva))

Jag ser fram emot Japan, och hoppas att jag kan möta upp けいこ(Keiko) och さゆり(Sayuri).. ((2 klasskompisar här i Korea))
Sayuri är nog den jag lärt känna bäst.. o Keiko är oxå grymt snäll.. hon e min wangonni ^__^;
Men ser oxå fram emot att få bo hemma hos たかこう(Takako).. hon lär ta hand om mig o visa mig runt osv.. lär även träffa たこう(Tako) och ゆこう(Yuko).. lovar.. kommer att vara med om en stor JAPANSK släktträff ^__^

Nej nu ere dags att försöka sova.. Imorn ska jag hålla tal i klassen..
läskigt värre!!

Dagens hurmör: krossat hjärta?
Dagens låt: 伊藤由奈(Yuna Ito) - Miss you
Dagens mat: Koreansk gryta med kött,tofu o massa grönsaker
Dagens bilder:

Jag o さゆり(Sayuri) nattpromenerade i Seoul!


Tagen med min koreanska mobil.. I know.. jag ser annorlunda ut (^__^;)



Mina 2 favoriter i 嵐(Arashi) - マツじゅん(Matsujun) och 桜井翔(Sakurai Sho)..
They make my day..every day!!!

Dagens video: 伊藤由奈 - Miss you

No comments: