Saturday 6 September 2008

Nattpromenad i Seoul~

På morgonen lämnade jag in mitt tal, som jag ska hålla på tisdag~~
Min lärare sa att det var ett bra tal.. så jag är nöjd men frågan är om jag kommer att kunna uttala allt rätt ^___^;
I alla fall.. under eftermiddagen så blev det att göra läxor~~ Sedan spanade jag in hemsidan till Chungmuro's internationella filmfestival, och såg att den japanska filmen: Hidden Fortress - Last princess skulle visas..o ikväll var sista kvällen!
PANIK.. jag har velat se den ett tag...o biljetter fanns, så jag smsade Sayuri och frågade om hon ville gå med mig o det ville hon!
Efter att HeeJung hjälp mig att beställa biljetter så gick jag till simhallen och simmade~
Sedan var det dags att jobba lite, hade lovat Jesper att jag skulle täcka för honom~ och lite extra fickpengar skadar inte~

Klockan 9.45 pm mötte jag upp Sayuri vid Edaeyok (Edae station) och åkte till Chungmuro~~
Vi kom dit tidigare än jag trodde men det var bra för vi slapp stressa~~
Det första Sayuri sa när vi kom dit var.. "det luktar godsaker" ^__^ dvs. popcorn lukten var stark~~
Först gick vi o hämtade ut biljetterna jag beställt och sedan köpte vi popcorn o gick till salongen.
Kan säga att den största anledningen till att jag ville se filmen var pga. Matsujun och Nagasawa Masami~
Och när den började blev jag chockad för det fanns ENGELSK text~ :) vilket var bra för jag hade nog inte fattat hälften annars..för språket de använde sig av var lite "krångligt"

Filmen var bra o de spelade bra~~ Det var kul att se en annan sida av Matsujun.. och Masami var oxå duktig~
Lite mycket blod då o då men..det var ju samuraier i den..haha ^__^;
30kr för att se den var ju som hittat!! :)

När vi kom ut från biografen var klockan mycket och det var sjukt svårt att få tag på en taxi, så vi bestämde oss för att gå hem!! Fast vi var inte säkra på vägen, men jag visste i alla fall åt vilket håll vi skulle röra oss mot~
+ Sayuri sa att hon vill få lika smala ben som jag så hon tyckte att det var bra med motion, fast att det skulle bli en bit att gå~ ((jag önskar att jag var lika smal som Sayuri, vi kan kanske byta..hahaha))
Det var inte världens roligaste väg~~ fullt av uteliggare o fulla ajusshi's.. som hela tiden skulle hälsa.. men jag o Sayuri bara kollade på varanadra o sa "läskigt, läskigt" och traskade vidare~
Men vi hade trevligt oxå och pratade en del om allt möjligt..
+ Sayuri ska hem till Japan, när jag ska dit men får se om vi kan ses... för hon måste fixa en massa saker när hon kommer hem.. men om tid finns så kan vi kanske gå o äta på Aiba-chans restaurang då den ligger i Chiba (dvs den staden hon kommer ifrån) men vi får se som sagt, jag lär oxå ha mycket att göra~~

Vi gick förbi Myongdong, Namdemun market, Seoul Station, Cheongjeongno, Ahyon, Wedding town och till slut kom vi till Edae~~
Totalt tog vår nattpromenad ca 1 timme o 40 min. Inte så farligt + det var skönt väder ute så det gjorde promenaden roligare.. för när det är varmt som det brukar vara under dagarna så är det inte kul!
Och vi fick se mer av Seoul... dvs vi gjorde en sightseeing promenad..haha ^^
Jag kom hem runt 2.15 tiden på morgonen...


Dagens humör: Avslappnad
Dagens låt: V6 - Utao utao
Dagens mat: Kimbap + biopopcorn

No comments: