Friday 15 September 2017

Superbowl Halloumi/Grönkål - Paulúns

Det kommer fler och fler vegetariska val i både kyl- och frysdisken. Ibland är det skönt att slippa laga mat.
Men jag har ett problem då jag har en miljon allergier, framförallt morötter. Min uppfattning är att 9/10 rätter innehåller morötter.
Annars är det zucchini eller nötter.
Pauluns har nu släppt 3 nya frysrätter och jag kan äta en av tre. Den med Halloumi och grönkål, vilket är helt ok med mig.
Jag gillar de flesta av ingredienserna, var lite skeptisk mot kanel, kardemumman och koriandermen det gick bra. Trots att det står att det finns en massa kryddor så tyckte jag inte att den tyvärr smakade så mycket, en besvikelse. Men liksom de flesta så har man ju kryddor hemma/på jobbet så det gick att lösa.
Jag gillade kombinationen av råvaror och måltiden i sig. Trots att den saknade smak kommer jag ändå köpa den igen om jag får chansen. :)





Ingredienser: en bit rostad sötpotatis, drygt 1 dl gröna linser, vatten, drygt 1 dl halloumiost, 1 dl edamamebönor (sojabönor), 1/3 av vardera rött råris, råris, lök och grönkål, 1 msk kokosmjölk, 1/4 dl röda linser, 1 skvätt av vardera apelsinjuice, citronjuice och kallpressad rapsolja, vitlök, havssalt, fänkål, gurkmeja, ingeäfra, kanel, kardemumma, koriander, svartpeppar, spiskummin, cayennepeppar, kryddpeppar.

No comments: