Saturday 16 September 2017

K-beauty copy på Åhlens



Vem har undgått denna reklamfilm på tv den senaste veckan?
Nu kommer detta till svenska Åhlens, men wow till vilket pris!
Det står att de ska ha det bredaste utbudet, jag undrar hur de har mätt detta. Samt jag vill se vad de har för märken att erbjuda. Får se när jag får chansen att gå förbi en butik.

I reklam filmen kan jag se massa typer som jag nu kommer kalla "asiatiska ansiktsmasker", masker gjorda av en mikrofiberduk och behöver inte tvättas eller gnuggas av.
Maskerna som jag pratat och använt i åratals (över 10 år) kommer nu mer och mer till Sverige. Men när jag köper dem i asien betalar jag en bråkdel.
Nu kanske vissa tänker "Men det är väl inte så konstigt, det är "Made in China"".
Nej mina damer och herrar, jag skulle inte säga att det handlar om det. Och maskerna jag köper kommer från Sydkorea eller Japan.
Märkena i reklamfilmen verkar komma från våra "high end" märken så det är inte konstigt att de kostar men frågan är hur bra de är. De masker jag håller mig till kommer från lokala / inhemska märken i Japan och Sydkorea och de har verkligen betytt mycket för min hud. När jag var i tonåren var jag SUPER TORR, nu är jag bara normal torr. Jag har använt masker 2-3 gånger i veckan plus använt olika ansiktsvatten, cleansers etc.
Med Åhlens priser skulle jag aldrig ha råd. Jättekul att detta sprider sig över världen men synd att inte alla kommer ha råd.

Jag kan definitivt rekommendera att använda ansiktsmasker och andra hudprodukter, de gör underverk!!!

No comments: