Monday 25 September 2017

COSRX one step pimple clear pads

Notera: Jag har hört att de har bytt namn på produkten till "One Step Original Clear Pad"


Jag skrev ett inlägg på englska häromdagen men bestämde mig för att skriva samma på svenska. Detta är en SJUKT bra produkt som jag tycker svenskar ska ha hemma. Den passar tjejer, killar, kvinnor och män!! I varje burk finns det 70 st rondeller och passar ALLA hudtyper.
Produkten har varit sjukt omtalad online och älskad av många! Det står att produkten lugnar och lenar huden medan de aktiva ingredienserna penetrerar djupt genom porerna för att ta bort oönskade gunka för att rensa och förhindra ytterligare hudproblem. Proukten främjas för att bekämpa akne utsatt hud, men jag skulle också säga att det hjälper till att eliminera pormasker, tilltäppta porer och lösa djupt penetrerad oljor i huden.
Jag själv har inte akne utsatt hud, jag får endast några finnar här och där under året. Men eftersom jag reser en del och efter jag använt smink intensivt kan jag se skillnad och att min hud ser skadad ut. Det var en av de stora anledningarna till varför jag köpte produkten. Jag köpte den direkt från Sydkorea men vet att den finns att köpa online, jag skulle rekommendera Amazon, Gmarket, Wishtrend, eller iHerb.
Jag har inte använt dessa dagligen men flera gånger i veckan, man kan använda dem varje dag för bättre resultat men jag har ockås andra hudvårdsprodukter hemma som jag använder och känner inte behovet för att överanvända allt på samma gång.

Efter några veckors användning känner jag att min hud känns lenare och har mer lyster. Jag kommer definitivt köpa fler när vi åker till Korea i december. Då ska jag också testa deras andra set av rondeller - ONE STEP MOISTURE UP PAD.
Helt klart kan jag rekommendera denna produkt till alla som vill ha en bättre hy. En rondell räcker för hela anstiktet, har du ett litet ansikte kan du klippa dem på hälften så har du 140 st.

Betyg
★★★★★/★★★★★


Hur man använder
1) Efter rengöring, stryk försiktigt ansiktet med en rondell och undvik ögonområdet.
2) När du använder för specifika områden som t.ex. panna, näsa eller haka, var försiktig så att du inte irriterar andra delar och försök att styrka lätt vid enbart oljebesvärat eller irriterat område.
3) Kontrollera att locket är ordentligt fastskruvat så att lösningen inte torkar.
4) Tvätta inte av och fortsätt med din vanliga rutin! (Rekommernderas att använda upp till 3 gånger per dag, För personer med torrhud eller för tonåringar rekommenderas 1-2 gånger)

Skillnad mellan de två olika sidorna på rondellen
Bucklig sida | Exfoliates / Regulerar talgproduktion / Avlägsnar föroreningar
Len sida | Hydraterar / Främjar mjukare hud / Förbättrar ansiktshårtexturen

Ingredienser (engelska)
Salix Alba (Willow) Bark Water, Butylene Glycol, Glycerin, Betaine Salicylate, 1,2-Hexanediol, Panthenol, Allantoin, Arginine, PEG-60 Hydrogenated Castor Oil, Sodium Hyaluronate,Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil,Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil , Ethyl Hexanediol, Sodium Hydroxide.

No comments: