Thursday 21 September 2017

Mer K-beauty i Sverige


Häromdagen pratade jag om "K-Beauty kopior på Åhlens", idag är jag tillbaka med andra "kopior" men från Kiko. Och denna kollektion hos Kiko kallas för #KikoMaskParade och på deras hemsida har de också skrivit att de tagit inspiration från Asien - "KIKO MILANO is taking inspiration from the hottest trend in Asian beauty right now, with a huge range of masks to suit all skin types. Effective, fast beauty treatments for instant results".

Kikos masker är också billigare än de som finns på Åhlens, en mask kosar 49 kr och när jag var inne i butiken hade de en kampanj, köp 3 och 4e på köpet.
49kr för en mask är fortfarande en förmögenhet i mina ögon då jag köper mina för 6-8kr i Sydkorea.
De som ser ut som djur eller andra motiv har jag betalat ca 15 kr.
Jag ska snart resa till Asien igen och fylla på mitt förråd, men får se vad jag köper jag har över 100 ansiktsmasker i garderoben.
Kul ändå att det kommer mer och mer till Sverige, jag kan varmt rekommendera att använda ansiksmasker. Kan tyvärr inte uttala mig om Kiko eller andra märken då jag inte testat men förhoppningsvis ger de samma effekt som de jag köper i Asien.

No comments: