Monday 25 August 2008

Det blir bara värre?

Så kom helgen..
I lördags gjorde jag inte ett piss.. eller jo.. jag pluggade ikapp lite och när kvällen kom gick jag till 홓대(Hongdae) och träffade Susanna, kollade in Seoul by night.. åt sushi o snackade!
det var najs men sjukt mycket folk ute..o jag o Susanna spanade in alla snyggingar.. vissa var farligt snygga.. säger bara.. killar med egen stil men klär sig bra.. lite längre hår "framtill" o en snygg hatt.. WOW~~!!
På vägen hem ryckte jag ner några posters med Matsumoto Jun, Abe Tsuyoshi, Oguri Shun och Matsuda Shota aka F4 och 꽃 보다 남자 (Blommor framför killar) ^^
Ser verkligen fram emot filmen! :)

I söndags var det tänkt att jag skulle gått med Sarah till kyrkan men huvudet snurrade o febern hade stigit en grad högre så jag hoppade att gå dit..
Senare runt halv 2 tiden träffade jag Hesti, Hyojin ((Kinesiska: XiaoJie)) och Woowon och åkte på matfestivalen som vår lärare sagt till oss att gå på, men seriöst det var en besvikelse!!!!
Vi trodde att det skulle vara stånd o att man fick provsmaka en massa men NEJ..det var att skåda bara.. sjukt trist.. har aldrig varit med om något tråkigare..dessutom stod solen som högst o vi dog av värmen!! Det enda vi fick smaka.. var någon vitt flytanade som smakade som risgrynsgröt! Efter 1 timme fick vi nog av det hela och gick till en restaurang o åt!
Sedan gick jag, Hyojin och Woowon till Kyobo.. jag köpte en tiding, o block o Hyojin köpte JunJins senaste album.. o Woowon köpte lite pennor.. lyckat iaf. Sen var vi rätt slut! Den koreanska solen är inte att leka med! och vi tog bussen hem till Edae.
När jag kom hem pluggade jag lite mer..sedan lagade jag middag.. det blev min egen version av Bokkumbap ((Fried rice)) med mkt grönsaker o rödchilipeppar"smet" :D

Kollade på film samtidigt för att få tiden att rulla.. men sedan blev klockan 21.00 och det blev dags för OS avslutningen... jag satt klistrad bara för att få se 비 (Rain) - Koreansk sångare...
men när han kom..gaaah...han var het..men vad hade han gjort med frillan?? han såg så mycket bättre ut under lördagen.. varför klippte han sig?? eller drog håret bakåt??? :''(
Men kul att han var där i alla fall! det bevisar hur stor han är i asien! det var kul att se Wang Leehom oxå!
Dessutom pratade med mamma o pappa i telefon o sa till dem att spana in Rain..vilket de gjorde :)

Idag måndag.. dags för lektion igen~
Den började med att Nozomi sa hejdå för hon åker till Japan imorn :( så dt var lite tråkigt men jag hoppas att vi kommer att ses igen! Efteråt hade prov som vanligt
Sen rullade lektionen på som vanligt.. dock kunde jag knappt prata då min röst e nästan borta.. då min hals vuxit igen :S
Efter skolan kom jag hem o satte på den japanska kanalen på tvn o där spelade de Arashi's One love och Happiness!!! Gissa vem som höjde volymen extra mycket?! :D
+ de spelade även Utada Hikaru's Deep river och Flavor of life
Sedan blev det dags för plugg, då jag har 3 prov imorn!! inte ett som vanligt utan 3!!!
Min lärare måste haft en dålig helg då hon vill straffa oss så mycket??
I o för sig skällde vi ut henne för matfestivalen så~~ ^^

+ kollade in mitt CSN konto..då jag vill ha mitt studiebidrag, tydligen har inte SU reggat mig än så det e därför som mitt konto fortfarade är tomt..men har mailat min professor så jag hoppas att hon fixar det..annars blir jag galen..vill ha mina pengar!!! ((förlåt om jag låter små girig men har räknat ut min ekonomi för den kommande perioden))

Just nu vill jag bli frisk.. o så ser jag fram emot fredag!! då ska hela skolan till Seoul land, en stor nöjespark.. dt ska bli kul~ då jag aldrig varit där så ser jag verkligen fram emot det!


Dagens humör: Huvudvärk
Dagens låt: 신혜성 - Awake
Dagens mat: Bokkumbap
Dagens video: 신혜성 (Shin Hye Sung) - 그대라서 (Because of you) + Awaken

No comments: