Wednesday 13 August 2008

snabbt~

Idag så hade vi en ny lektion... dags för sista kapitlet i boken.. kap 15!!
o vi fick oxå tillbax hälften av våra tentor... på de 3 som vi fick tillbax så fick jag runt 41-45/50.. vilket är bra i sig.. men hade kunnat fått 50/50 om jag pluggat..så ja.. riktigt nöjd e jag inte men... då har jag Kate här i huset som skäller på mig~ ^^
"At least I have a life... and do not only live for my books"...haha... KATEs meningar som jag måste intala mig själv ^^
Vad ska jag göra sen när jag åker o inte har Kate?? ^^ SKYPE 24/7...hahaha :P

I slutet av lektionen blev jag less o började skriva på läxan o då sa min lärare till mig att jag skulle göra läxan hemma.. dt e liksom dt den e till för.. men då sa jag att jag inte har mkt tid idag då jag ska träffa en svensk kompis..o då ändrade hon sig..hahaha ^^
Antar att hon gillade Mama Mia så mycket~ ((hon var o såg filmen igår))
Efter skolan skulle jag hem o byta om o lämna lite böcker. Men när jag kom hem var hissen avstängd för att de höll på att reparera den.. så jag vi traska upp för 13 våningar..mindre kul.. då trappuppgången var smal o ännu mindre luft fanns!!
När jag kom upp på 6e våningen o sen alla våningar fram till nummer 12 såg jag en cigarettfimp på varje våning, antar att någon behövde luft!? ^^
Kom upp still slut..lite utslagen o kämpade för att få luft, vilket var svårt då det var så mycket fukt i vägen~ När jag kom innanför dörren satte jag på vår AC o ställde mig framför den~ LUFT :D :D :D
Sedan ringde jag Hearan..o åkte mot Euljiro Sam-ga.. men.. första gången! jag var på väg ner..kom jag på vid 6e våningen att jag glömt mitt papper som Hea skulle översätta..så upp för 7 våningar igen!! sen andra gången vid 6e våningen kom jag på att jag inte hade kameran..så upp igen!! men när jag kom upp så hittade jag den LÄNGST ner i väskan!!GAAAAAAAAAAAAAAH!
O så ner hela vägen igen... kände mig lite som Anna o Lisa i Bullerbyn när de gick o handlade o kom på saker de glömt vid vägskälet!
Totalt gick jag upp för 27 våningar..!!

Träffade HeaRan o åkte till Jeongbalsan..o till Junsu's pappas pizza restaurang~
Först när vi kom in såg jag honom inte.. men sen kom han i alla fall..o så fort han såg mig släppte han allt o kom o hälsade.. YEPP HE DID REMEMBER ME ^^ o så frågade han hur dt var med Sverige o min koreanska.. + Korea o Sverige spelade handbollsmatch just då..haha.. han fick en chock när jag sa att jag spelat handboll osv..o kände väl till det koreanska damlandslaget~
Sedan frågade han mig vem jag hejade på..o jag sa Korea o då blev han glad ^^
Pizzan var supergod.. tom Hea sa att dt var den bästa pizzan hon ätit!! o som sagt.. jag gillar inte pizza normalt~
Medan vi åt kollade vi på matchen och skrattade åt alla koreanska o japanska fans som var där..de var tokiga ^^
När vi hade betalat o gått ut sa JS pappa hejdå till oss o vi fick varsin signerad bild med JS.. :)
En till till min samling?? nej..den ska Tiffany få.. ringde o väckte henne typ o sa dt ^^

När vi var tillbax i SEOUL.. restaurangen låg i Ilsan.. så hamnade vi på kyobo o köpte Big Bangs nya cd~ It's amazing~
Fast e lite ledsen att jag fick Taeyangs figur..ville ha Gdragon eller TOP..
Åkte sedan hem..pustade ut..sen tillbax till Daehangno för att träffa Hearan o Hyunwoo en sista gång, då de åker till Sverige imorn~
På vägen dit fick jag sms från Nozomi, en japansk kompis från min klass, som frågade om jag ville gå på bio me henne snart..så nu har vi planerat in Söndag kväll :)
De shoppade det sista..sen blev klockan en hel del och de var tvunga att gå hem o packa..o jag tog t-banan hem~ hade tänkt att ta buss, men kom på att jag skulle åka gratis med tbana... ^^
Tmoney card.. I love it ^^


Today's mood: Glad
Today's song: 빅뱅 - 하루하루
Today's food: Världens godaste Pizza?

No comments: