Tuesday 12 August 2008

Midterms är förbi~

Så kom den värsta dagen hittills.. MIDTERMS.. har aldrig haft ett prov i Korea förut.. speciellet inte ett univ. prov!!
kom in i vårt vanliga klassrum o satte mig... sen efter ca 4 timmar var det över~
Var inte så jobbigt som jag trodde o var lite lättad när jag kom ut~
Kom hem, andades ut o duschade länge för att vakna upp ur tentadimman.
Sedan åkte jag till Insadong för att träffa Fredrick o hans korenaska vän~~
I alla fall vi shoppade en del i Insadong, sen kom regnet.. o idag hade jag inte släpat med mig mitt paraply.. av alla dagar!!
Men vi åkte till Lotte Department store så att vår SHOPPING KING.. aka Fredrick fick köpa klart alla presenter osv...
Vi andra jag, Aram o Yuri ((아람,유리)) gick o åt middag i foodcourten då vi inte ätit~~

Senare under kvällen tog jag o Fredrick en taxi till Namsan o tog en cable car upp till Namsan tower~ Fredrick var lite osäker på säkerheten men vi överlevde... Har aldrig sett Namsan i nattljuset och att se hela Seoul lysa upp är en riktig upplevelse, Fredrick blev oxå imponerad av "Seoul by night"
Istället för att ta en taxi ner tog vi en promenad... vilket var skönt~
Sedan rörde vi oss hemåt~



Dag 2, och sista dagen av mina midterms~
Först hade vi skriftlig tenta.. sen fick jag vänta i 2 timmar på min muntiliga!! Inte världens roligaste väntetid~
Dessutom gjorde alla personer omkring mig nervös~~ tillslut blev det min tid och jag fick prata o läsa olika texter, inte så farligt som jag trodde.. men men vi får se sedan när resultatet kommer~ längtar inte efter den dagen men ändå.

Sen när jag kom hem slappade jag bara..ganska skönt efter 2 provdagar.. o senare på eftermiddan åkte jag in o träffade Fredrick o gjorde en sista shoppingtur.. sen åkte vi till Daehangno o träffade hans kompisar Noori och Jiyeong~ Vi hamnade på ett av de mest kända Ddeokbokki ställena i Daehangno, dit även kändisar brukar gå..o jag fattar varför..den var SUPER god!! till åt vi Odeng (en fisk) o Kimbap..haha.. Fredrick var ju för söt när han trodde att Odeng fisken såg ut sådär som den gör på spettet..haha...vi alla omkring höll på att ramla av stolarna.. men höll oss kvar ^^ men är man ny när dt gäller viss koreansk mat så är man~
Efter en lång fika drog vi oss hem..o jag sa hejdå till Yeoungwoong oppa~ som åker hem till Sverige imorn..onsdag!!
Kul att han tog sig tiden att komma förbi.. :) :) Hoppas han vill komma tillbaka..maybe next year?? :)



Today's mood: Exhasued and excited
Todays food: Korean Deubap
Today's song: 빅뱅 - 하루하루

No comments: