Tuesday 5 August 2008

En tuff vecka

Söndag

Vaknade rätt sent då jag la mig sent ^^
så jag åkte till Lotte Mart o köpte lite mat osv..
Sen när jag kom hem läste jag lite i min textbok, sen kom Hyejoo springandes o sa till mig att klä på mig o gå till Inkas festen..för vi var redan sena?!
Så vi satte oss i en taxi o åkte till Sinchon~ ((som gick pa ca 11 kr ^^))
Sprang runt för att hitta restaurangen, men kom dit o satte oss ner.. plötsligt bad de oss att presentera oss..o jag bara..ehh jag e här för att min manager Hyejoo bad mig, o att jag studerar på Ewha.
Innan maten ville de att vi skulle känna oss mer relaxed så vi lekte... o den som vann varje lek fick ett pris... det slutade med att jag o Hyejoo kom hem med ca 6 paket med Ppeppero.. :D
FEST i Woorjib!! ^^
åt Jajangmyeon till middag.. gaah I love Jajangmyeon o Korea ^^
Efteråt gick jag, Hyejoo o Elisabeth till "A Twosome place" - typ det bästa cafet i Seoul?!?


Måndag

Gaaah jag har aldrig varit så trött... att dricka en giantisk kaffedrink innan man ska sova är inte en bra ide!
Gick till skolan, hade prov, gjorde min läxa under lektionstid som vanligt.. sen när jag var klar gick jag hem o avreagerade på den sämsta koreanska kvinnan!!
Hon ringde mig midnatt fredag o ville att jag skulle jobba..o plötsligt ändrade hon sig!! snacka om bitch.. har lust att åka till henne o ge henne en fet käftsmäll!! Har iaf det andra jobbet..tror jag.. måste ringa o snacka med dem!
Sen åkte jag o köpte min klänning i alla fall..sen bar det av till Kyobo bookcenter o jag köpte ett antal tidningar o 2 presenter till HeeJung..
Efteråt drog jag till Yongsan o mötte upp Ryeon.. o vi köpte en del filmer.. o mat ^^ vi kom hem runt halv 11!!!! seriöst vad gjorde vi så länge?? men men.. vi hade kul i alla fall.. ska ha en dvd-check kväll på onsdag förmodligen~
Hemma satt Kate o övade på sitt tal.. o dt var kul..haha... som sagt om Kate vinner Jejudo biljetten så ska jag kyssa hennes fötter o be henne att ta med mig..lol ^^
men men..det som var kul var att hon skulle skriva Jaega ((jag)) men istället skrev hon Kaega((hunden)) o både jag o Hyejoo skrattade..o Kate sa till mig.. att jag skulle sluta o vara på hennes sida istället ^^ så jag stängde munnen..lol ^^

Tisdag

Fick sova lite längre men var trött ändå!!..
hade en okej lektion men seriöst var nära att somna flera gånger! + mitt under lektionen gick strömmen i hela huset.. o då fick vi problem att se vad som stod på tavlan för ljuset frå fönstret reflekterade olika beroende på vart man sitter i klassrummet..
Jag så endast en röda färgen, o en annan bara den vita o en annan bara den gula ^^ efter ca 30 min kom strömmen tillbax i alla fall..
O under lunchrasten gick jag o hämtade mina nya böcker.. YEPP.. här behöver man inte betala.. tackar inkas! :)
Har fått böcker o cd skivor för ca 500 kr :) + 3 tygväskor!
På vägen hem stannade jag vid cd affären som säjer begagnade o nya skivor..o fick tag på KinKi Kids G- 24/7 skiva.. :D :D :D
På kvällen åkte jag till Hyehwa o träffade jag HeeJung o en vän till henne o firade Heejungs födelsedag!
Vi åt jättegod mat... typ "gryta" med skaldjur o grönsaker.. o andra koreanska saker... o jag lyckades såklart spilla rödpepparsås över min klänning *smart där!!*
Efteråt gick vi till ett mysigt café.. man bara tog det man ville ha.. o totalt gick dt på 5000 won per person!! grymt billigt!! o mysigt café. Klockan blev mycket o jag kom hem.. kollade på det senaste avsnittet av Arashi no shukudaikun o läste igenom kapitel 14 o gick sedan o la mig~


Mina midterms närmar sig.. o jag har mkt plugg.. samtidigt har jag mycket annat o göra.. träffa folk osv..så dt e lite stressigt...
Aza aza fighting~~


Today's mood: Sleepy
Today's song: 빅뱅 - Stand up
Today's food: Koreansk gryta, "rissoppa"..o ramen

No comments: