Friday 1 August 2008

Snart är lovet över

Idag vaknade jag av "Message-iii wasså".. som betyder "du har fått ett sms".. med en väldigt barnslig koreansk röst!
Såklart blev jag nyfiken o kunde inte rulla över på andra sidan utan checkade vem som ville väcka mig.. blev förvånad när jag såg att det var Keiko.. en tjej i min klass.. så jag öppnade ögonen lite extra för att se vad som stod i det.. ^^
sen rullade jag över o somnade om..tills jag fick ett svar..haha..skulle inte svarat på en gång.. men annars hade jag glömt det ^^
i alla fall det gick upp mig ur sängen.. runt 12 tiden!! ((jag har sommarlov.. lika bra att sova när man har chansen ^^))
"förmiddagen spenderade jag" först genom att gå till Posten o skicka hem en kartong med kläder till familjen.. seriöst..dem på postkontoret måste börja undra..jag har varit där 3 dagar i rad ^^
sen satt jag o läste i min textbok.. en otroligt tråkig en men nödvändig.

Sen runt halv 5 tiden blev det dags att gå till simhallen...
simmade runt 1000 meter.. sen fick jag ont i foten, inte kramp utan..det kändes som att jag sträckt på en sena för mycket eller något..så jag gav upp helt enkelt!


Kom hem.. lagade mat o kollade på film.. en tråkig hemmakväll men rätt skön ändå.. behövde det.
+ fick reda på att Arashi ÄNTLIGEN ska släppa sina nya skiva o singlar i Korea.. FINALLY.. jag har väntat :D :D ska köpa DAL Regular edition!! :)
+ Hatar alla dumma journalister i Japan.. först Riida o nu Shochan.. SNÄLLA ge upp!!!
Låt våra stormiga killar vara!!! är trött på alla lögner... jag blir bara arg att dt finns folk som måste förstöra så mycket!!!
Bara för att Shochan ska vara reporter för NEWS Zero under OS..o har mycket med 24h tv.. så måste de hitta på saker.. ursch ursch!! Shochan.. gambarre~!


Vid midnatt ringde en koreansk dam till mig o ville att jag ska lära hennes dotter engelska.. ska få ca 210kr i timmen..o ska lära henne i 3,5 h varje vecka..dvs lätta pengar :D
Så jag börjar på måndag... måste ringa det andra jobbet o säga ifrån!!

Lördag.. fick en ny rumskamrat från Belgien under morgonen.. men var rätt trött så sov vidare tills det var dags att stiga upp.. inte så socialt av mig.. jag vet!! men var sjukt trött..
Sen vid halv 3 tiden mötte jag upp 희정(HeeJung) i 을지로3가 역 (Euljiro 3 ga Station) o så gick vi till 영락교회 (Yeongnak church) och snacka om att det var mycket folk där.. o alla var där för att se 크로싱(Crossing)... En grymt bra film!! jag har aldrig gråtit så mycket under en film någonsin!!
Efter filmen hade det börjat regna..IGEN! o vi gick förbi 대한극장 (Daehan cinema) o deras SKY ROSE CAFE/Garden.. inte lika fint i regnet.. men Heejung hade aldrig varit där så jag ville visa henne.
Sedan åkte vi till andra sidan Seoul för att gå i Eland.. men när vi kom dit.. så var det stängt så vi hamnade på Fashion Mall istället.. hittade sjukt mycket saker.. dvs märkesprylar för en billig summa..bla en tröja till mig som kostat ca 500 men fick den för 60 kr!!!
Hittade oxå en jättefin klänning för ca 180kr som kostat 700, men köpte den inte.. vill vänta för det finns så mycket att köpa här!! Men jag lär åka tillbax ändå och om den finns kvar kanske jag köper den :P

Denna vecka som kommer har jag mycket att göra.. plugga - läxor o inför mina tentor, träffa folk osv!! ursch hur ska jag hinna allt?? + vad ska jag ge till HeeJung i födelsedags present?? hon fyller år på tisdag... o jag har inte köpt något än!!



Today's mood: Relaxed..and PISSED OFF!!
Today's song: V6 - Vibration
Today's food: Mix of Korean food

No comments: