Thursday 31 July 2008

Mina fötter..

Okej..så vaknade..
gick till banken o fixade ett koreansk bankkonto.. gick till optikern o provade glasögon!
Seriöst de hade många bågar men jag tror att jag har hittat de jag vill ha! :)
Ska be en kompis att översätta en del ord bara så att jag får ett par bra glasögon.. :D
De kommer att gå på ca 750-800 kr.. :)


Sen när jag kom hem åt jag lite o sen gick jag o Elisabeth (min rumskompis) till THE FOOT SHOP..
där fick vi duscha av fötterna sedan sätta ner dem i en liten pool och en massa fiskar började suga på våra fötter.. snacka om det det kittlades!
Men det kändes bra ändå.. men oxå annorlunda, brukar inte ha ngn som suger på mina fötter normalt liksom!
Efter ett tag kom två kinesiskor o släpade iväg oss till ett rum, som var MÖRKT..o vi fick sätta oss i varsin GIGANTISK o väldigt mjuk fotölj..o fick kinesisk fot (och ben) massage!
Det var hur underbart som helst.. och ibland gjorde det ont.. men när vi väl var klara, typ 1 timme senare ^^ så kände man sig riktigt bra!! :)
ca 140 kr för allt.. så värt det.. ska göra om det innan jag åker hem till Sverige tror jag, dvs om jag har pengar kvar ^^


Sedan åkte vi in till Myeongdong o kollade runt lite.. o shoppade ^^
jag köpte ett par skor för 19 000 won! sjukt billigt o sjukt fina!! Hittade oxå 2 väskor för 29 000 won styck.. men köpte ingen, ska vänta tills jag varit i deras största butik! :)
Sedan tog vi en promenad till Gwanghwamun.. o ni skulle se Cheongyechon stream...gaah i nattljuset ere GRYMT vackert!! :)
+ gick in i kyobo..o jag köpte brevpapper o 2 tidningar ^^


Har ingen koll vad klockan var när jag vaknade..men SENT!
Och idag blev det bara att plugga.. hur tråkigt som helst!! pluggade i kanske 3 timmar i sträck.. o ca 4,5 totalt!!
har midterm den 11-12 aug..och det är väl lika bra att börja när man ändå har tid så att säga.
Sen blev det kväll..o jag o HyeJoo (min manager i huset) bestämde oss för att gå på bio..
Det blev en koreansk film.. med engelsk text. ((좋은 놈, 나쁜 놈, 이상한 놈 - The good, the bad the weird))
Måste säga att 이병헌(Lee Byeong-Heon) var hur snygg som helst..haha ^^
o Song Kang Ho var rolig ^^ utan honom hade inte filmen varit den samma..
Kan säga att det var högt ljud, nästan för högt ibland..! Vi satt precis i mitten! o det var kul..för HyeJoo blev rätt rädd ibland o det var kul att se... jag bara skrattade..haha ^^
o vissa skämt osv.. fick ont i magen för att jag skrattade ^^
Totalt för biljett + popcorn gick på ca 90 kr!!!!!!!
När vi skulle hem visste vi inte om t-banan fortfarande rullade så vi fågade en som jobbade där..han ord var SPRING.. SPRING.. så vi sprang ner till perrongen..o hann med sista tåget..
när vi kom till City hall fick vi vänta ett tag på det andra tåget.. men var glad att vi slapp betala för taxi, inte för att det är så dyrt men t-banan e smidig.
Det var kul att gå på bio.. ska def. göra det igen.. det va oxå kul att jag hann prata lite med Hyejoo.. hon e min manager men oxå..kul att lära känna henne lite.. :)


Today's mood: Bored and excited
Today's song: Arashi - Happiness
Today's food: Korean popcorn + ade
Today's photo: The 나쁜 놈 aka 이병헌

No comments: