Sunday 27 July 2008

Gone Lee Hyo Ri style!!

Så jag vaknade ganska sent då jag satt uppe till kl. 3.30 på lördagen..
men i alla fall lyfte på huvudet, duschade med mitt nya schampo.. Lee Hyo Ri style..haha ^^
men de luktar gott o jag får inte sår i huvudet av det.. så *yay* :)
sen satte jag på mig mina högklackade skor (då alla har sånna här) + det regnade ute så converse var inte bra idé. Åkte till Yongsan för att kolla in priserna på min elektroniska ordbok...
de började på 175 000 won o uppåt. Dock inkl. det endast 1 batteri..
o jag vill ha 2 batterier o 1 minneskort! men ska träffa HeeJung på söndag o fixa det! så.. men men mina fötter värkte.. ursch att springa runt på stan i högklackat en hel dag tar kol på en.. speciellt när vädret är crap oxå!! för man trippar fram för att inte bli blöt som en åsna!

Efteråt handlade jag lite nudlar på E-mart..osv.. hittade Jajjangmyeon :D :D från ett bra märke, o de var goda!! första gången jag hittade ätbara instant jajjangmyeon!! :)
Slutligen hamnade jag på Kyobo bookstore.. kollade runt en massa.. då det är rea just nu!! hittade en massa manga, tidningar, böcker osv...gaaaaaaaaaaaaah! Jag behöver mer pengar! ska ringa om jobb på måndag!
Jag köpte Hana Kimi vol.3 ^^ fick den för 9700 won.. typ halva priset jämfört med hemma i Sverige!! :D

Kom hem.. lagade mat o kollade på film.. "Forever the moment"... handlade om Koreas handbollslag från OS 2004.. mkt bra film.. o den kostade bara 4900 won!!
Köpte en kopia förut.. för 3000 won men den hackade i mitten, men antar att det är det man får med kopior..haha..
i alla fall jag gillade filmen så var glad med mitt köp.


Söndag. sov länge igen då jag var vaken rätt länge under natten..
men men.. fick mig i ordning o åkte för att träffa HeeJung i Yongsan.
Vi gick runt ett tag o frågade om priser... alla sa 185 000 men bara 1 batteri o 1gb minneskort ((med dålig kvalite))... så det gjorde mig galen!! tillslut hittade vi en..som tog 195 000 won..för 2 batterier, 1 gb minneskort((med bra kvalite)).. så tänkte jag.. ähh.. dt e lugnt.. men tillslut fick vi ner priset till 190 000 won!! :) bättre än inget!
Efteråt var jag super nöjd med mitt köp.. då jag vet att den är dyrare på nätet o affärer ((typ 250 000 won o uppåt!!))
Det finns sjukt mycket att köpa, datorer, mp3, kamera, ordböcker, mobiltelefoner, o olika tillbehör...
o ibland tänker jag.. varför bor jag inte här..så jag kan köpa sånt här!! Önskar att min pappa vore här..för han älskar elektronik prylar.. han hatar att shoppa men han skulle nog kunna spendera en dag på en sån här elektronik marknad!!
Men men.. han får åka hit en annan gång.. kanske nästa år!? :) då har han tid att spara pengar..hahaha :D

Vid middastid träffade vi Pam, Becca o David o hade middag med dem.. det blev Sundae ((koreansk korv typ)), koreansk pannkaka/pizza, ddeokbokki, kyckling osv... mkt trevligt.. sen gick vi runt i Myeongdong..ett tag, sen var Pam, Becca o David tvunga att gå då de hade ett plan att passa..
Jag o HeeJung fortsatte att gå runt i Myeongdong.. tog en icecoffee på The coffee bean ((Det är 1000 gånger bättre än starbucks.. kaffet är MYCKET godare!!))
Sen hittade jag en present till mamma, o kläder till mig.. köpte en snygg väst o skjorta för ca 180 kr!!.. Tackar för sommar rea..haha :D :D

Ursch ursch idag blev det mkt pengar spenderade..haha.. o ska boka min Japan resa snart!!så jag inte gör av med pengarna för biljetten.. har dock laggt undan pengar för biljetten.
+ ska kanske skaffa ett koreanskt visakort... hemma i Sverige betalar jag 250 kr per år i avgift.. i Korea betalar man 0 kr!! så why not!?
Dessutom om jag har tur!! o får jobb så är det bra.. dvs om jag vill ha lön!



Imorn ska jag förmodligen gå till simhallen, prova glasögon (det e sjukt billigt här jämfört me hemma).. o söka jobb!!


Today's mood: Nöjd
Today's food: Koreansk streetfood
Today's song: G-dragon - Look only at me

No comments: