Wednesday 16 July 2008

Studentkort, KTX, koncert.. massor!!

Okej.. Så igår fick jag mitt studentkort, och Keiko, en japansk tjej (min wangonni *it's a joke in my class about it..so don't ask why we call her that*) i min klass..utbrast "Soobin waratte?!" som betyder "Soobin du ler?!" typ..
För i Asien ler man inte på bilder, typ ID o PASS. Jag använde mitt klasskort från 3an i gymnasiet, för jag pallade inte att sätta mig i ett litet bås o ta foton.. eller snarare.. jag tänker EKONOMISKT.
Så nu är jag en officiell student vid Ewha Womens university.

Ewha är en bra skola o jag har bra lärare, men vår bok är inte den bästa, allt är på koreanska o det finns ingen förklaring till grammatiken, dvs du MÅSTE komma på lektionerna för att fatta.
Men om ni sett filmer tagna ur ett koreansktklassrum så ja.. då kan ni förstå..
Läraren rabblar något o vi härmar.. ganska komiskt, men ändå så lär man sig konstigt nog. Men är glad att jag pluggat innan i Sverige.
Dock så lär jag mig mer här genom att ALLT är på koreanska.. kanske 2% är på engelska.. plus jag måste översätta en del ord åt mina lärare..då deras engelska är begränsad. Så helt enkelt jag måste vara vaken!!
Dock tycker jag ibland att jag känner mig som en robot.
Skulle gärna vilja pröva på ett riktigt univ. liv här..men det får bli om några år.. dessutom måste jag fundera ut vad jag VERKLIGEN vill studera.
Sen skulle det nog vara bättre om jag bodde i Kisuksa ((studentkorridor)) bara för att lära känna fler studenter här!

I helgen annordnar skolan någon fest.. typ "find your love" party..haha, låter kul men jag kan inte gå. ((i övrigt var killen som bjöd mig skit söt!!)) Jag ska till Gyeongju i helgen. ska spana in en historiskdel av SydKorea, + ska åka KTX, Koreas snabbtåg.. :) :)

Idag efter skolan gjorde jag mina läxor snabbt sen väntade jag på att snubben från jobbintervjun jag var på igår skulle ringa.. men det gjorde han inte, så det gjorde mig lite sur.
Asså okej att jag inte kunde få jobbet men han hade kunna ringt o sagt det när han tvingade mig att åka runt halva Seoul för mötet!!
men men det är väl bara att bita i det sura äpplet, det var kanske inte meningen.. kan alltid låna av mamma o pappa..dvs om de tycker att jag är värd det..VILKET är en bra fråga..hahaha!!
Åkte till Gangnam o träffade YoungEun..fikade, pratade gick till Kyobo bookcenter, o jag köpte ett par hörlurar då mina pajade imorse när jag gick till skolan!!
Seriöst har inte ens haft dem i 1 år o de pajjade redan.. o de kostade ca 300 kr!!!
De första orden som poppade upp i mitt huvud var min pappas ord "Ja men du har slitit ut dem så det är normalt..du får tänka så"
Så brukar han säga när jag blir arg över saker som går sönder, dvs när det gäller hörlurar, mp3 osv.. allt som har med musik o göra!!

Har oxå spanat in en ny mp3.. en Iriver, 33 gb, mp3,video,DMB(TV), radio,photos,text,ordbok..
Det är främst mp3 o ordboken jag vill ha.. ^^
Men DMB är ett plus i Korea, om man sitter på t-banan eller tåget kan man se på tv.. :D o det är bra kvalite.. men oxå video är bra.

Efteråt åkte jag till Gangnam bus terminal o deras underground shoppingmall o köpte en ryggsäck som jag kan ha när jag reser, typ nu i helgen, men oxå till Japan när hösten kommer.
Det tog ett tag.. men hittade en bra sen, tror jag i alla fall. Fick betala 31 000 won. ((den kostade 39 000 egentligen.. :D :D))

När jag kom hem försökte jag boka en biljett till SM Town's sommar koncert, men det var typ OMÖJLIGT att fixa.. I'm about to cry.. ska försöka igen imorn..
Men får jag se KinKi Kids i Japan så blir jag glad igen! nu har de i alla fall släppt biljetterna till de datum då jag kan se dem!


+ har hittat nya cd skivor som jag vill ha.. hittills har jag bara köpt 4 st.. jag är stolt över mig själv!!
Önskelista
Misia - Eighth world (JP)
Lee Seung Gi - vol 3. (KO)
DBSK - Vol.4 (KO)
V6 - Voyager 2cd (JP)
G-dragon (KO)
Alex - my vintage romance (KO)


Snart måste jag boka min Japan resa.. o min ev. resa till Jeju-do.
om jag vill få det billigt! :)

Imorn e jag ledig från skolan.. :) :)
Love the schoolrules in this country..hahaha

Today's mood: Up-side-down
Today's food: Onigiri - Koreanstyle med massa chili!
Today's song: DBSK - どうして君を好きになってしまったんだろう

No comments: