Tuesday 22 July 2008

Seoul runt!?

Idag hade jag lektion som vanligt..sen efter skolan skyndade jag mig till tunnelbanan..
då jag var sen.. eftersom min lärare höll oss kvar!!
Skulle åka en bit.. tog nästan 1 timme att komma dit.
Men mötte upp Pamela o Becca och gick till Junsu's pappas pizza restaurang. ((Junsu är en av medlemmarna i DBSK))..
Kan säga att dt inte var lätt att hitta dit.. men som tur var hade Becca o Pamela varit där tidigare ;)

Junsu's pappa var jättesnäll.. han blev vår personliga servitör..haha ^^
han tom. satte sig vid vårt bord o pratade en massa.. bla på koreanska med mig ^^ men oxå på engelska. Jag hade mina skolböcker med mig, o i en av dem fanns en "världskarta" så jag tog fram o visade Sverige.. ;)
Så sa jag till honom att dt finns många DBSK fans där.. o han blev jättenyfiken o ville veta vart Stockholm låg osv.
Sedan så plötsligt reste han på sig o gick i väg.. :S
Men kom snabbt tillbax.. med foton på Junsu..som han gav till oss.. SIGNERADE foton.. ^^
Kan säga att Junsu ser grymt bra ut på bilden :) Så dt var bara tacka o ta emot ^^
Maten (pizza) var grymt god.. o dt kommer från en person som INTE gillar pizza i vanliga fall!!
Och nej jag säger dt inte för att det var Junsu's pappas restaurang!!
Aja.. på väggarna hängde det en massa DBSK prylar.. men framför allt bilder på Junsu såklart.. ^^
Efter maten ropade pappan på oss o ville ta foto me oss.. o så tog han fram en "carboard" med Junsu på..haha..stört kul ^^
När vi hade betalat notan o skulle gå så kom Junsu's pappa med choklad till oss.. o gick med oss ut.. o han sa till mig på koreanska "Studera väl"..haha ^^ o jag svarade "Ja..! ^^" o han lyste upp som en sol..haha ^^

Naaw.. ska dit igen tror jag..dels för maten.. men oxå hans pappa var så snäll.. ^^ han sa oxå att jag var välkommen tillbaka dit ^^

Sedan åkte vi genom halva Seoul för att komma till SM Entertainment..
När vi kom in så pratade vi enbart engelska..o de fick springa runt för att hitta en person som kunde engelska..lol ^^
Men tillslut så fick vi några posters.. jag hade velat ha en cd.. som Becca fick förra gången.. DBSK hade tom signerat den då!
men ska pröva min lycka i Augusti då killarna är tillbax i Korea!


Time to study and time to sleep!

Today's mood: Happy
Today's Song: DBSK - Ballons
Today's Food: Junsu's dads pizza ^^

No comments: