Wednesday 23 July 2008

Semester tack!

Okej..igår kväll hade jag middag me några svenska kompisar, men när jag kom hem mådde jag inte så bra, dvs så som jag brukar må när jag ätit något jag är allergisk emot.
Så runt 10 tiden föll jag ihop på golvet o skakade.. o det slutade med att jag var tvungen att tömma magsäcken!! *inte så fräscht.. jag vet* Sen kravlade jag mig upp i sängen.. o somnade!
Vaknade o mådde relativt bra... så jag antar att det var något jag ätit, eller fått i mig tex. koreanskt kranvatten...
Samma sak hände i Turkiet för något år sen.. men som sagt bara jag får bort skiten så blir det bra.. Kan se den sjukt feta sjukhusräkningen jag skulle fått om min "manager i huset" hade skickat mig till ett av sjukhusen här i närheten!!

Hade lektion som vanligt på morgonen.. o hade rätt kul ^^
en av kineserna skulle säga att hon gillar "snygga killar" men istället sa hon "goda (som i ätbar) killar".. så alla börja skratta ^^
Efter lektionen träffade jag Sayuri (japansk kompis) och vi gick o käkade lunch.. det blev koreanskt.såklart! Då hennes engelska inte är så bra o min japanska är ännu sämre fick vi konversera på koreanska.. ^^ men det gick rätt bra..hehe
Pratade om likheter o skillnader mellan Korea/Japan/Sverige.. ^^ o massa annat.
Efteråt gick vi runt i Edae ((området där vi bor)) kollade in kläder osv, men köpte inget. Sen började det regna.. SOM vanligt ^^ så då gick vi hem till mig ett tag.. o Sayuri fick höra lite svensk musik.. då hon inte känner till några svenska artister..förutom ABBA o liknande..
Så jag spelade Martin Stenmarck.. o hon gillade honom..så får se..kan kanske skaffa ngn cd me honom lr så till henne..hehe ^^

Senare på eftermiddagen åkte jag till Hyehwa för att träffa HeaRan som kommit till Korea.. hon hjälpte mig med läxan som jag inte hann göra igår! så vi satte oss på ett cafe som heter "A twosome place".. typ ett av de bästa cafeerna i Seoul skulle jag säga!! LOVE their coffee!!
Vi hann oxå prata en del.. men vi kommer oxå att ses när hon kommer tillbax från sitt voluntärarbete... typ nästa helg.
På vägen hem stannade jag till vid Kyobo och kollade in elektronsiska ordböcker.. hittade en för 179 000 won.. men ska spana in fler.. för den var bra, men jag vill ha en Iriver.. o den ska vara billigare, men måste bara hitta ett ställe som säljer den, typ Yongsan!
Ska försöka få med mig HeeJung o hjälpa mig på söndag eller något!

Har oxå börjat spana in biljetter till Japan.. har hittat en biljett för ca 3100 kr..
så ska försöka boka den.. för jag tror inte att jag kan hitta billigare då jag vill åka till Tokyo men hem från Fukuoka.

Det lutar åt att jag inte åker till Jeju-do nu..då det e "sommarlov"... o priserna är högre..
så åker nog en helg i slutet av Aug.. :)
så veckan blir till att plugga inför mina "midterms"~~


Today's mood: Mixad
Today's food: Koreansk gryta, med tofu o musslor :)
Today's song: 青山テルマ- そばにいるね

No comments: