Monday 7 July 2008

Dagarna rullar förbi..

Fredag
Vaknade som vanligt o gick till skolan.. sista dagen innan helgen, var rätt slut efter middagen..
Efter skolan tog jag bara det lugnt, vädret här gör en helt borta..

I alla fall på kvällen åkte jag till 충무로 (Chungmuro) för att träffa 선원(Sarah) en vän till 지선(JiSeon) som jag träffade i London förra året.
Lite pirrigt då jag aldrig träffat henne tidigare utan bara snackat med på nätet o sms. Men men hon var helt underbar, grymt söt o snäll på alla sätt..
Först gick vi till 한옥마을 ((Korean trad. village)) o kollade runt, de fanns en massa saker, folk sjöng, dansade o man kunde pröva på olika trad. spel osv.
Det va kul.. det va inte alls samma sak som när jag va där förra året.
Efteråt gick vi till en biograf o hamnade på taket, ca 14 våningen skulle jag tro~ Däruppe fanns ett "roscafé".. fullt av en massa fina blommor o VÄRLDENS utsikt över Seoul. Om bara min mamma hade kunnat vara med, hon skulle älskat det.
Vi tog i alla fall en massa bilder, pratade osv. Enligt 선원 var det någon i hennes kyrka som ägde stället och det var ett mer "kristet" café i o med inredningen osv.. vilket jag kunde förstå. I alla fall klockan blev en hel del o vi blev hungriga och hamnade till sist på ett nudelställe i 명동(MyeongDong) som haft öppet sedan 1950-talet. Så det blev nudelsoppa, mandu(dumplings), färsk kimchi (dvs den har inte jäst).. hur gott som helst o grymt kul att uppleva, vill nog gå dit igen om det går!
Timmarna gick o efter maten gick vi en snabb runda i 명동, dock hann vi inte så mycket då affärerna stängde o vi ville inte missa sista T-banan hem.
Aja, vi kommer säkert ses igen.. vi hade grymt kul ihop.. :) :)


Lördag
Vaknade inte allt försent i alla fall, men tog det lugnt..
Ringde Dennis o fick upp honom, så vi åkte o träffades o shoppade lite i 혜화 (Hyehwa) och 동대문운동장 (Dongdaemun stadium).. köpte inget dock, måste tänka på mina pengar..haha

På kvällen tog jag t-banan till 압구정(Apgujeong) o träffade Dennis, Mattias o Martin + 윤(Youn) och 성호(Seongho).. först gick vi till Club air men det hände inte så mycket så skulle vi dra till ett annat ställe som typ låg i ngt o hotell men när vi kom dit så sa de att de hade gjort om en del, men om vi betalade en summa så skulle vi få eget bord o sen skulle de dra en massa tjejer till oss, men det var inget för mig o 윤 så vi drog till Circle istället. ((ett mycket skönt uteställe.. typ de bästa jag varit på.. o för alla som gillar 빅뱅(Big bang) så kan jag ju säga att dt e klubben som de använde sig av när de spelade in sin musikvideo till 마지막 인사(Lastfarwell)..))
Dock blev jag lite sömnig vid sådär 3 tiden så satt o vila.. sen bjöd Martin på drinkar vilket gjorde mig ännu sömnigare?! i alla fall sen kom det in några dansar som hade "lysrör" o det va kul att se.. sen den snyggaste killen gav 3 lysrör till mig.. *yay* han hade bara 5..haha :D :D
Men man märker vad det e för folk som hänger där men dt e lugnt! hade grymt kul...
Vid 5 tiden sådär så rörde vi oss ut för att hitta käk.. hamnade på en koreank krog o fick göra lite BBQ.. vilket var mkt najs.. så satt vi där o snackade ngn timme.. o runt 7 tiden drog Mattias, Dennis o jag hemåt.. kom hem vid halv 8 sådär o kravlade mig upp till min säng o somnade som en stock.. ^^

Söndag
Vaknade inte så sent, runt 14 tiden kanske... o sedan pallade jag mig ut o åkte till 강남(Gangnam) o satte mig på golvet i 교보문고(Kyobo bookcenter) o läste lite böcker.. koreanska grammatik böcker, då jag försöker hitta en bra som jag kan släpa med mig hem sen, och det var ganska skönt att bara få sitta ner o koppla av.. trots att det kryllade av människor.
Innan jag gick därifrån gick jag ner till Hello Kitty shoppen o köpte ett gosedjur... har alltid velat ha en Hello Kitty så nu har jag en.. ska skicka hem den till Sverige snart! Fick i alla fall 40% off så summan landade på 9000 won (ca 50 kr)

På kvällen träffade jag Martin o Dennis i 명동 och åt middag, på en lite annorlunda restaurang.. i alla fall maten var lite myscho. Jag åt en okonomiyaki, men den smakade inte som den brukar, men får vänta tills jag kommer till Japan o kan äta en "riktig"
Efteråt hamnade vi på ett café o tog det lugnt innan vi drog oss hemåt.


Måndag
Forfarande seg, men inte pga. festandet eller sena nätter, snarare pga värmen. Jag har ingen AC på rummet utan bara en fläkt, jag skulle kunna byta men då förlorar jag mitt skrivbord o garderob, så njae det e inte riktigt värt det.. o jag överlever!
I alla fall.. pallade mig till skolan som vanligt och hade mina lektioner.. pratade lite med Sayuri och Keiko..
Efter lektionen pratade jag med min lärare... för det går lite sakta och idag gick det jätte långsamt.. så får se om jag byter klass imorn.. på ett sätt vill jag det o på ett annat inte..
jag gillar en del personer och nu har det ändå gått ett par dagar så..ja..hmm..får se vad min lärare säger imorn.
Gick direkt hem.. inte för att det är långt hem men jag kände mig som en blöt hund när jag kom hem. Då det regnade under morgonen så blev det grymt fuktigt!!

Sedan kom Andreas o Dennis till mig o vi gick till Inkas kontor o sen åkte vi till immigration office. Måste säga att skyltarna dit var helt knasiga.. jag tror inte att de vet hur man mäter avstånd men men vi hittade dit..fick fylla i ett papper o sen gå till en uniform klädd kvinna.
I alla fall värsta processen.. först började hon svamla en massa, sen fick jag gå ner en våning för att köpa 1 frimärke för att sedan gå tillbax o få fler frågor. i alla fall.. plötsligt skulle hon ha mina adoptionspapper o grejjer så jag fick ringa o väcka pappa o mamma i sverige som gick maila över dem..
Aja får väl säga att det gick snabbare för mig än för Dennis..haha~
Han blev skickad fram o tillbaka samt till ett hus över gatan, typ folkbokföring osv.. ^^
Andreas o jag bara garvade ^^
Efteråt när vi väl var klara ((tror jag i alla fall att vi är.. men vem vet de kanske ringer)) så drog vi till 용산(Yongsan), shoppade lite - jag köpte juice hem och en dvdfilm för ca 15 kr :D :D (우리 생애 초고의 순간 - Forever the moment) o fikade på Baskin Robbins...
Sedan drog vi hemåt o käkade middag me Mattias, det blev 자짱면 för 2500won ((ca 12 kr))
Sen gick jag hem från 홍대(Hongdae), vilket tog ett bra tag.. kanske 30-40 min eller så.. och det är SJUKT varmt här så när jag kom hem kunde jag känna hur svetten rann, dock så har solen gått ner för LÄNGESEN~ men dt e denna ständiga luftfuktighet som gör livet surt.. o så får man inte glömma att det bara är början av Juli... Augusti kommer att bli ännu värre!!
Today's mood: H O T
Today's song: G-Dragon - 나만 바라봐
Today's photo:
성원 and me at the rose café
Having fun in 을지로입구
Martin, 윤 o Dennis at Circle.

No comments: