Wednesday 27 August 2008

Man blir road i alla fall~

Jag drunknar i läxor och prov!! Jag har minst 1 prov varje dag, och minst 2-3 skriftliga läxor, och en del tar ett tag innan det sätter sig i hjärnan, den koreanska grammatiken dödar min hjärna då o då!! det gäller att nöta in den!!
Dock så märker jag att jag förstår mycket när jag läser o lyssnar.. men att prata går långsammare, då den konversation vi övar på i klassrummet är textbokskonversationer och inte vardagskonversationer~ :(
Men mitt univ. är mer känd för sin grammatik och inte sin muntliga del~ Så jag antar att jag inte kan "klaga" då jag visste det innan jag sökte.
Trots allt plugg så lyckas jag i alla fall att få fritid, då jag pluggar direkt efter skolan så har jag kvällarna fria... Dock så försöker jag stanna hemma mycket då varje gång jag går utanför dörren så försvinner pengar på ett eller annat sätt!

Koreansk tv lättar upp stämningen lite i all fall, ibland undrar jag vart de får allt ifrån och varför inte vi har liknande program hemma.. antagligen för att de skulle tro att programledarna är psykfall ^__^


Igår i alla fall var det ett mycket roligt program, de gästade JunJin klockan 2 på natten, Jun jin är medlem i det koreanska bandet som heter Shinhwa, och han är även en reguljär gäst på programmet.
Som tur så sov han inte utan han gymmade!? i alla fall tryckte de in sig i lägenheten o JJ klagade o sa att han inte hade städat, och under de 10 år som han varit känd har de aldrig filmat hemma hos honom! Hans lägenhet var HUGE och riktigt najs!!! jag vill flytta in! ^__^
JJ frågade en av dem om inte hans fru skulle bli arg då han var ute o filma under nattid.. killen svarade: Min fru vet inte om att jag är ute ^__^
I alla fall.. i hans "gym" hade han ett eget solarium..haha.. men han förklarade att han hade fått det i present av hans fans!!! Koreanska fans lägger ner stora summor på deras idoler!! det e sjukt!! jag skulle oxå vilja vara en koreansk idol... ^^
Sen efter att ha våldgästat lägenheten o prövat div. prylar o lekt bazar o shoppingmall~ fick de ut JunJin och en annan kille ut ur lägenheten, de skyllde på att de var hungringa så de gick ut o handlade mat, medan JJ var ute tog de andra fram 2 stora ryggsäckar, som var fyllda med 100 väckarklockor!!! som de placerade runt i HELA lägenheten.. på helt sjuka ställen..haha~
Så klockan 9.00 skulle alla gå av samtidigt.. ^__^ De skyndade sig, och efteråt skrev de en lapp o sa att de var trötta o hade gått hem~
Så när JJ kom hem blev han förvånad.. men kollade oxå runt så att de inte stulit något från honom... med tanke på att de lekte med alla hans saker innan!!!
I alla fall, nästa morgon klockan 9.00 gick alla väckarklockor igång o JJ fattade såklart ingenting...men gick upp och hittade en av klockorna av misstag!
Sedan kom alla andra programledare in o sa.. JJ från o med nu har du 10 min på dig att hitta alla klockor!
OjOj... ju mer tiden gick desto mer irriterad blev JJ, men seriöst ljudet gjorde en galen!!!
De hade gömt klockor i ugnen, diskmaskinen, under disk, bakom hans AC, skivhylla, i kuddar, i soffan, garderob, lampor osv.. sjuka ställen!
Efter 10 min hade han lyckats hitta 92/100.. dvs nästa morgon skulle han få ta o leta efter resten!! Stackars kille~~ Han har redan sömnproblem.. tror inte att ge honom väckarklockor var en sån bra idé men som sagt SJUKT kul att det!!

Förutom de koreanska programmet så fick jag oxå se senaste avsnittet av Arashi no shukudai-kun...
Snacka om att min sk. "kärlek" till Arashi växer~
Aiba-chan o hans baka-ness ^^
Spicy food + Arashi = en ROLIG kombination~ spec när de inte tål det.. poor sho-chan han tål inget, o Aibachan som fick springa ut ur studion o spotta ut.. o se Matsujun gå DoS över maten ^__^ Och Riida som älskar allt!! :)
Sen var det dags för lekar..o Sho-chan lyckades få "grönsaksjuice" över hela ansiktet när han skrattade!!! Om jag älskade Sho-chan förut kan jag säga att jag älskar honom ännu mer nu!!
Han förgyllde hela min dag med sin Baka-ness ^___^


Min förkylning blir bara värre, eller konstigare~
Nu har jag inga problem med ont i halsen, jag tackar Mokcandy för det.. ^__^ tack till Andreas som introducerade mig till Mokcandy~ ^__^
Men däremot har jag blivit snuvig som bara den, idag fick jag springa ut i klassrummet för snyta mig!! ursch ursch... jag vill vara frisk!!
Seoul e lite kyligare men fortfarande varmt ^__^
Imorn ska jag o Susanna spana in glasögon och linser~ o sen käka sushi~ Jag ser verkligen fram emot det!
+ Idag fick jag Younha's nya cd.. den e grymt bra!! :)


Dagens humör: Snuvig men glad
Dagens sång: Younha - Gossip boy, Hero, Someday
Dagens mat: Jajjangmyeon
Dagens bild:
Arashi no shukudai-kun
Aiba-chan kyler av sin mun efter den starka maten ^__^


Sho-Chan drabbas av skrattanfall~ ^__^


No comments: