Friday 15 August 2008

Sjunde himlen~

Vaknade senare än jag tänky mig så skyndade mig till "Sports complex" där redan en massa fans samlats...
Jepp idag var det dags för min efterlängtade SM concert!

Köpte några nametags med: Siwon, HanGeng/HanKyeong, Yunho och Changmin
som jag inte vet vad jag ska göra med men..det kallas souvenir..antar jag ^^
Kom in i arenan som redan var fylld med folk, o jag tyckte att jag var tidig!?
Fangirlsen satt o skrek till en tvskärm.. varje gång en bild kom upp med de bandet som de gillade tjöt det så att man trodde att koncerten redan börjat~ o så höll det på i 2 timmar!
Det började oxå att regna.. inte världens bästa tajming men inget att göra åt.

Kl 16.30 kom en "dam" upp på scenen o ropade att Shinee skulle komma ut.. o då tjöt publiken ännu högre~
Sen kom Girls generation~ Och då tjöt alla killar!!! ((Seriöst dt var läskigt.. visste inte att killarna kunde vara som tjejerna..haha..tom fangirlsen runt mig var chockade!! ^^))
Efteråt kom Super Junior... Måste säga att jag älskar Siwon i lågt hår!! ^^ och Hangeng... det borde vara olagligt att vara så snygg..haha ^^
Efter SuJu var det DBSKs tur... ALLA har klippt håret eller fixat om det. Och jag måste säga att Mickeys svampfrilla är riktigt ful!! vad ere med koreaner o svampfrillor..!? eller asiater över huvudtaget~
Yunho var oxå OLAGLIGT snygg..haha... :D :D

Sen kickade koncerten igång, en hel blandning med låtar, gamla, nya, mixar av olika...
Även "duos" mellan olika artister~ riktigt kul att se..
Jag såg främst fram emot DBSK o Super Junior.

DBSK sjöng bla. Purple line, O, Rising Sun, My destiny, Ballons... och LOVE IN THE ICE - Korean version... en version jag ALDRIG hört förut men jag ÄLSKAR låten så mycket så tårarna började rinna!! Hoppas verkligen att den kommer att finnas med på deras kommande koreanska album, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till!

Henry kom o gästade på SuJus performance, och självklart började alla skrika "Endast 13!!"
Vilket förstörde det lite.. för SuJu kommer inte att utökas..men SuJu M finns redan så ja...ärsch orka dra upp en hel diskussion~

Shinee.. var söta att se..då de är nya o så.. men har inte riktigt fastnat för deras musik.. bara "Noona nomu yeppo" ^^

Mot slutet började alla undra.. vart är BoA.. inte för att jag e ett fan av henne men...hon tillhör oxå SM.. o hon e ju i Japan hela tiden så om hon inte skulle komma skulle det nog reta upp hennes koreanska fans ännu mer.. och spec. dem som kommit till koncerten för att se henne!
Men runt sådär 21.45 kom hon på scenen o hela stadion jublade.. dock måste jag säga att det var kul att se henne, fast hennes röst.. ja.. tror jag hörde publiken mer än henne..!? + det jag hörde av henne var inte det bästa.. alltså hon har inte "Live" röst så att säga.

Sen blev det en DBSK/SuJu mix.. kul att se men oxå..regnet öste ner o det var "mörk" så det var mindre kul.. men att se dem samarbeta.. wow..loved it!
När de var klara var det dags för alla andra tjejer, men klockan var mycket o ville inte missa sista t-banan så drog.. men tror inte att jag missade något, för hälften hade redan lämnat efter BoA..

Så just nu e jag i Sjunde himlen... det var en sjukt kul o bra koncert, om man räknar bort regnet..
o jag hade tur att jag inte var 100% korean.. för vakter sprang runt o skulle deleta bort folks bilder.. men jag snackade snabbt på eng så de fattade inte vad jag sa..så jag fick behålla min..o behövde bara radera en bild.. en bild som inte blev bra ändå ^^

Today's mood: Svävar på moln
Today's food: Kimbap
Today's song: DBSK - Love in the ice (Korean version)
Today's Photo: Super Junior + DBSK at SM TOWN Concert 2008

1 comment:

david santos said...

Wonderful!!!
Have a nice Day.