Saturday 9 August 2008

영웅 오빠 är här

Fredag

Idag var det sista lektionen innan mina midterms..
o vi hade ett prov idag!!! ganska bra övning men jag var SJUKT trött men smart nog hade jag med mig kaffe :D
Under andra timmen surrade mobilen.. dt va 영웅 오빠(Fredrick) som landat, och sa att han var på väg till sitt hostel.. så sa jag att han skulle smsa Hearan så att de kunde träffas.
Sen när "slutet" var nära surrade mobilen igen..INTE BRA~~ men min lärare trodde att det var min klasskompis mobil, jag har en thailändare som sitter med sin mobil på lektionerna o hon satt bredvid..så~~
Direkt efter ringde jag Hearan..o min lärare fick höra mig prata svenska o hon blev imponerad..haha!!!
Sen sprang jag över hela campus för att komma till ECC..o det var STEKHETT!!
Träffade Hearan, Cissi, Sofia o Fredrick, som jag inte sett på cirka ETT år?!

Först gick vi hem till mig så de fick se min lägenhet o komma ifrån solen ett tag~~
Sen åkte vi till Lotte Hotel o fixade Fredricks biljett till Panmunjeom och sen åt vi lunch i Lotte departmentstore...
Efteråt tog vi taxi till Gyeongbookgoong och kollade runt i palatset.. dt var stort.. o som sagt.. där vill jag bo...lol ((ett skämt i min klass... vi pratade om vart vi vill bo i framtiden..o jag sa Gyeongbookgoong))
Efteråt åkte vi till Daehangno o hade middag med min kyrkas gamla prästkandidat o hans fru.. som jag inte sett på länge så det var riktigt kul!!
Jag fick prata en del med dem..o ALLT på koreanska såklart! En av de roligaste sakerna under middagen var att HeaRan trodde att Fredrick o jag var lika gamla ^^
Vi åt Mandu till middag, super gott o det var kul!!
Efter middagen gick vi till ett cafe o pratade o tog det lugnt~~
Sen blev klockan mycket o jag var tvungen att skynda mig till Kyobo mungo o hämta en bok jag beställt.. kom dit 5 min innan de stängde då det var mycket trafik!
När jag kom hem kollade jag på OS invigningen.. fick se Sverige komma in~
O seriöst jag dog av garv när Nordkorea kom in o folket jublade!!!! Seriöst~~
OCH VAD hände med Hangeng??? vart var han???? :(




Lördag

Vaknade rätt sent då jag satt uppe o kollade på OS sändningar~~
Sen träffade jag Fredrick i Myeongdong o vi shoppade.. eller Fredrick shoppade ^^
Det var en rolig upplevelse...haha!!
Kollade på klockor, byxor, presenter, slipsar..osv...hade en rolig förmiddag/eftermiddag.
Sen åkte vi till InKAS speech contest... det var kul men lite orättvist då vissa kunde koreanska flytande o vissa bara nivå 1.
efter alla tal åt vi middag... koreansk mat såklart.. så Fredrick fick smaka lite olika saker, han gillade Japchae mest..
Efter talen o middagen, åkte vi till Dongdaemun o "shoppade" lite mer då det började regna o utsikten från Namsan tower skulle inte vara så bra~
Köpte inget... men det var kul att se... hittade ett par byxor jag vill ha... för 50 000 won.. billigast so far.. på andra ställen kostar de runt 58 000.. inte sån stor skillnad men varför inte spara pengar om man kan.. för 8000 won kan jag få något annat :D
+ 8/10 försäljare har frågat att vi var ett par och om vi ville köpa coupleshirts... hahaha
jag bara "NEJ.. vi är inte ihop.. han e min "bror".." ett sätt att säga att man inte har ett förhållande.. o de bad om ursäkt typ 50 gånger~~ Tur det!! ^^

Imorn ska vi till 용산(Yongsan), träffa 희정(HeeJung) som ska hjälpa mig att skrika på dem som sålde ordboken till mig för det är något fel på den då batteriet aldrig blir fulladdat!!! + hon ska få hjälpa till att översätta lite saker när det gäller shopping, då Fredrick vill ha lite "speciella saker" och min koreanska är begränsad... så det blir nog bra! :)

Today's mood: Glad
Today's song: SuperJunior - Happiness
Today's food: Koreansk buffe

No comments: