Monday 30 October 2017

Ännu mer K-beauty på Åhlens (+ Sephora)



En kompis till mig skickade denna länk, den visade upp mycket mer k-beauty som nu finns att köpa på Åhléns. Jag var till Åhléns city i lördags men såg inget av dessa produkter. De kanske kommer snart, eller så letade jag inte tillräckligt.
Jag hoppas de gör en K-Beauty avdelning. Märkena som nu finns på Åhléns är Mizon, MISSHA, It’s Skin och E Nature.
Om ni läst min blogg, framförallt inläggen på engelska så vet ni nog att jag är ett fan av MISSHA.
Jag har aldrig testat Mizon eller E Nature, av It's skin har jag bara köpt några ansiktsmasker. Jag tycker aldrig att jag hittat något jag gillar på It's skin när jag varit i Korea. När jag bodde i Seoul hade jag en It's skin butik 5 min från mitt hus, oavsett releaser av produkter hittade jag aldrig något. Det är även ytterst få vänner som använder It's skin. Nu har det gått 8 år men jag har aldrig hört att "Jag måste testa detta" när jag åkt till Seoul. Men alla är olika!

It's skins masker kostar ENDAST 29 kr! Vilket är billigt för ansiktsmasker (sheet masks).
Kan varmt rekommendera dem, de jag använt har jag gillat.

Jag har hört att Mizon's snigelprodukter ska vara riktigt bra, jag har inte testat själv så kan inte ge en personlig åsikt men som sagt har hört att de ska vara bra! :)

Av Misshas har jag testat flera produkter från deras Super Aqua linje. Jag har dock inte fastnat för någon speciell och jag har hittat ännu bättre från andra koreanska märken. Men jag tycker om hur krämerna känns mot huden. Kan varmt rekommendera dig att testa!
Mina absoluta favoriter är: Night Repair Borabit Ampoule. Ett jättebra serum att ha på kvällen! Och The First Treatment Intensive Moist Essence! Jag har använt produkterna i åratal! Köper alltid dessa i Korea, så bra!!! Dessa har verkligen hjälp min torra hy bli mindre torr och se mycket fräschare ut!! De är jättestora och omtyckta produkter i Korea! Jag kan varmt rekommendera dessa två.

Läs på Åhlens hemsida och gå och testa :)
Ni hittar andra koreanska märken hos Sephora - DrJart+, TonyMoly, Eborian, Skinfood, Too Cool For School. Ett måste från Sephora är Skinfood's BLACK SUGAR PERFECT ESSENTIAL SCRUB, den är en jättebra exfoliator för din hy! Den är omtyckt av alla, du kan hitta en miljon klipp på Youtube och massa blogginlägg om hur älskad och bra den här produkten är!!



#Shopping #SouthKorea #Korea #Skincare #Åhlens #Mizon #ItsSkin #ENature #Missha #TonyMoly #Eborian #DrJart+ #Sephora #TooCoolForSchool #Skinfood #Sverige #Hudvård #Sydkorea

No comments: