Thursday 26 October 2017

HADA LABO Goku-jyun Clear Lotion (svenska)

I wrote about this item in English last week, please go here.

Denna produkt är värd att nämna om på svenska. Jag använde den för flera år sedan men "tappade" bort den. Nu har jag återfunnit produkten och tillhör ett av mina många steg i min hudvårds rutin.
Jag köpte den under en resa till Tokyo förra året men har låtit den ligga på ett svalt och mörkt ställe sen dess. Jag har som sagt supertorr hy så denna är perfekt inför vintersäsongen. Just nu går jag "all in" för att som kan återfukta min hy. Jag har använt den nu i ca 2 veckor+ och kan se en klar skillnad. Denna lotion bör slås/duttas in i huden, dvs inte bara smetas in. Ju mer du duttar kommer du både höra och känna en skillnad! 
Den här produkten är stor i hemlandet Japan men också i andra asiatiska länder och säljs även i USA.
Den är doftfri och passar därför även dig som ogillar parfymerade produkter. Jag hade önskat någon typ av lukt det är fukten jag vill ha och den återfuktar verkligen min hy. Jag har den i ansikte och hals. Jag duttar in dne morgon och kväll. I januari åker jag till Japan och kommer definitivt köpa påfyllnings förpackningar!!

Jag använder orginalet men den finns i olika utgåvor.

För dig som inte kommer resa till Japan så finns den att köpa online, t.ex. Amazon.com eller Ebay.




Om produkten: Återfuktar huden omedelbart. HADA LABO Goku-jyun Clear Lotion ska användas efter du tvättat ansiktet och fungerar som grund för din fuktighetsgivande rutin. Medan det ser ut som en toner- eller sminkborttagare är det faktiskt en fuktkräm som hjälper till att förbereda din hud för bättre absorption. Faktum är att HADA LABO Goku-jyun Clear Lotion kan användas som en fristående fuktkräm.

Användning: Efter att du har tagit bort smink och rengöring (cleansing), häll upp en nickelstorlek av lotionen i din handflata och gnugga mellan händerna för att värma. Dutta försiktigt på ansiktet och nacken tills det absorberas ordentligt. Vänta tills produkten är helt absorberad för att applicera ytterligare fuktgivare eller att applicera smink. Använd två gånger dagligen efter tvätta ansiktet.

Ingredienser: vatten, butylenglykol, glycerin, dinatriumsuccinat, hydrolyserad hyaluronsyra, hydroxietylcellulosa, metylparaben, PPG-10-metylglukoseter, natriumacetylerad hyaluronat, natriumhyaluronat och bärnstenssyra.

För mer info: Hadalabo hemsida (japanska)












#Hadalabo #Gokujyun #肌研 #肌ラボ #極潤 #hudvård #återfuktande

No comments: