Sunday 8 October 2017

Fika från MrCake


Vem har missat Roy Fares och Mattias Ljungbergs nya cafe, Mr Cake?
Jag var förbi en snabbis för några dagar sedan. Jag blev betjänad av Mr Cake Roy Fares själv, supertrevlig! Jag såg även Mattias Ljungberg inne i köket.
De hade verkligen så många saker att välja mellan, några valdes dock bort snabbt pga mina allergier.
I slutändan köpte jag mycket mer än min tanke, jag köpte 5 saker istället för 2.
4 godsaker och en macka, mackan kommer följa i ett eget inlägg.

I slutändan blev det en kanelbulle, en sockerkringla, en red velvet croissant och en creme brule croissant. Samma kväll delade jag och min man på red velvet och creme brule croissanter.
Kanelbullen fick mannen ta med till jobbet och jag sockerkringlan.
Sockerkringa är en favorit sen jag var liten, simpelt men så gott. Denna hade mycket smör i sig och det vattnades ur munnen för varje tugga. Nästan beroende framkallande!

Nu över till de två huvudkreationerna...

WOW

Dessa två herrar är verkligen dessert / konditormästare!
Croissanterna var fluggiga precis som om de var precis uttagna ur ugnen. De hade lagom smak som de ska och överraskningen i!
Redvelvet hade en perfekt och oemotståndlig cremecheese fyllning och creme brule en vaniljfyllning. På toppen av cremebrule fanns även ett parti med karamelliserat socker. Precis som en cremebrule men i form av en croissant!
Vi ville inte sluta äta vi ville bara ha mer och mer. Bådas favorit var Red Velvet, det var något med kaksmulet på toppen och den där fyllningen!

Så mycket socker, men det är ju det kakor handlar om eller hur?



#MrCake #Stockholm #Rådmansgatan12 #Croissant #RedVelvet #Cake #RoyFares #MattiasLjungberg #Bageri #Konditori #Fika #Cafe

No comments: