Wednesday 4 October 2017

En gömd pärla i Birkastan


Hur många asiatrestauranger finns inte i Stockholm och de flesta smakar detsamma.
Jag har gått förbi denna lilla restaurang i nästan 2 år nu och alltid undrat, undrar om det är bra.
I mina ögon ser den ganska gammal och sliten ut från utsidan och jag brukar inte se människor där, så har alltid undrat om den går runt.
Häromveckan sa jag och min man att vi borde testa eftersom den verkar funnits så länge och vi tog oss äntligen modet att gå dit.
Inte en jättemeny men ändå lika svårt att bestämma sig ändå. Vi tog take away och tur det!
Tiden att tillaga som vilket annat ställe och vänlig personal.
När vi kom hem och öppnade våra burkar möttes vi av otroligt härliga dofter.
Första tuggan..WOW!!! Va gott!!! Och så mycket mat! Varken jag och min man ville sluta äta, det var så otroligt gott och så väl tillagat!
Jag tog tyvärr inga bilder på maten, vi köpte nummer 5 och nummer 13. nummer 5 var godast!

Jag kan varmt rekommendera detta lilla "wokställe". De har även sittplatser på övervåningen för den som inte vill ta med hem.
Detta är verkligen en gömd pärla bland Stockholms alla krogar.

Betyg

Namn: St Eriks Wok
Adress: Sankt Eriksgatan 103, 113 31 Stockholm
Hitta hit: T-bana St Eriksplan, uppgång Torsplan, ca 4-5 min gångväg
T-bana/Pendeltåg - Stockholm Odenplan, uppgång Vanadisvägen, ca 4 min gångväg

No comments: