Friday 27 October 2017

SF Bio vad händer??


Nu har jag inte varit på bio på 6 månader eller mer! Jag tänkte gå och se en film nu när jag fick presentkort men fick en chock!!! Nu kostar en biljett 135 kr!
SF bio är ni seriösa? Var inte 120 kr högt nog??

Förlåt mig men det är sjukt dyrt och ni undrar varför färre går på bio? Eller varför vi får mål i domstolen som Pirates Bay?
Ni har installerat maskiner och tagit bort biljettkassorna vilket bör spara på personal. Ändå är toaletterna lika förfärligt smutsiga som för 15 år sedan, ert utbud o pris av snacks / dricka har inte förändrats heller.

Vad betalar vi besökare för???

Jag såg att ni fortfarande visar Pirates of the Caribbean 5. Den kom ut på dvd för några veckor sedan. Att hyra kostar 60kr på hemmakväll, alt 150 för 3 filmer!
Jag kommer bara vänta med att filmerna kommer ut på CMore, Netflix eller DVD!
Självklart är det roligare att gå på bio med tanke på bildstorlek och ljud men 135kr!! Nej tack!
En gång per år är det som får bli! Jätte tragiskt.
Jag går endast om jag får ett presentkort för det känns som att kasta pengar i sjön!
SFs skärmar och ljud är ju kasst jämfört med andra länder! Kolla bara på olika biografer i USA, Canada, Storbritannien, Sydkorea, Japan och Thailand! Där kan vi få bra bild och ljud!

Jag minns..haha.. börjar bli gammal här.. då kostade en barnbiljett 50 kr och vuxen 75 kr! Det tyckte jag var ett rimligt pris och vi kunde ändå hamna i en relativt tom salong!
Av alla era filmvisningar vet jag inte hur det ser ut men jag tror knappast att salongerna är fullsatta!
Ert utbud är heller inget att hurra för men det är det enda vi kan välja!

Jag tycker det är synd att ett nöje som bio ska kosta en förmögenhet, speciellt för barnfamiljer.
Visserligen är barnfilmera något billigare men ändå, barnen ska ju också ha snacks etc.
T.ex. 1 vuxen och 2 barn. + popcorn o dricka blir ju nästan 600 kr!
För en annan, 2 vuxna + popcorn och dricka blir nästan 400 kr



SKÄMS SF BIO

No comments: