Sunday 20 June 2010

En lååång dag i värmen

Började morgonen med att träffa upp Sangbong, Sanae och Shang shan i City hall.
Köpte kaffe på vägen då jag var sjukt trött o kunde knappt vakna!
Först besökte vi Deoksunggoong och spanade runt, mkt o se men värmen dödade oss!!
När vi kom ut fick vi se vaktbyte samt testa på koreansk trad.klädsel o ta bilder etc.
jag o shangshan satte oss på en av de 3 katterna.. ^^ dvs människor var utklädda men en av katterna hade en cool svans så dt ser ut som att vi rider på katten XD
Fortsatte tillfots till ett lunchställe, som funnits där sen 1954! blev kalla nudlar.
Sedan vandrade vi till Insadong, dt blev lite shopping :)
o sen hamnade vi på Changdeokgoong.
Där spenderade vi några timmar, jag försökte hinna med den engelska guidningen men kvinnan som höll i det pratade dålig engelska o sprang runt hela palatset så det var sjukt tråkigt!!!

Efter den långa dagen med sightseeing o re-search åkte jag, sanae o Sangbong till Dongdaeipgu och träffade upp Juniji med familj, Mattieu, Yasko, hennaojisan aka Tetsuo o en massa andra.
Det kryllade av Japaner.. så det kändes som att vi var i Japan.
Vi fick en påse var med lite goods samt varin t-shirt med texten "Samurai själ"
Tog sedan bilder tillsammans framför en stor tavla, fick gratis tilltugg - kaka o öl.
Köpte sedan lite mat o begav oss in i arenan. Innan vi gick in tävlade vi, eller Junji gjorde det åt mig då ALLT var på japanska ^^
I slutändan så vann jag 10 paket curry ^^ de andra vann 1-3 paket eller en VM maskot, den var söt men vad ska man med den till.. ^^;;

Det var bra stämning där inne och innan allt började var det div. uppträdanden.
Japan vann dock inte men tyckte ändå att de spelade bättre än Holland, samt domaren var väldigt snål med korten.
Plus om domaren hade öppnat ögonen hade han sett att det var HANDS, så ja.. det borde ha blivit 0-0 samt ett rött kort till holländarna men men...
Vi hade det trevligt ändå :)

No comments: