Sunday 13 June 2010

Pil Seong Korea!!!

Igår spelade SydKorea sin första match i fotbolls VM.
I öppningsmatchen spelade de emot en väldigt tråkigt Grekland.
Jag 2 rumskompisar o 3 klasskompisar hamnade på en bar i Hongdae.
Fanns gott om alkohol o käk.
Då regnet öste ner över Seoul ville vi inte sitta utomhus, men well..det var gott med stäming iaf.
Jag hade min nya röda t-shirt.. o jag var inte den enda som var röd :)
Redan efter 7 min stod det redan 1-0!!
Då kunde vi räkna hur det skulle sluta.
Innan matchen började hade baren ordnat en tävling där varje bord fick skriva ner vad vi trodde att resultatet skulle bli o vem som skulle göra målen,
Vi skrev Park Ji Sung och 2-1.
Nära skjuter ingen hare, men pga ingen gissade rätt o vi var nära fick vi pris.. gratis öl, inte för att jag dricker öl men det var roligt för de andra.
Jag höll mig till mina drinkar. De bjöd oss även på teqila då Korea vann! Lagom full o kvällen fortsatte, det blev mycket prat samt halvsåg Argentina - Nigeria. som i övrigt var en riktigt dålig match.

Imorse vaknade jag sent, inte bakis men trött. tog en låååååång dusch o packade det sista.
Vid 3 tiden kom taxin o jag åkte hem till Heejung unni med mitt flyttlass.
3 väskor, 2 ryggsäckar ^^
Sjukt billigt, 150kr för resan, typ Danderyd - Fittja.
Så från o med nu har jag en ny adress.. inte Seodaemun-gu utan Nowon-gu

No comments: