Friday 11 June 2010

Trött i fötterna

idag hade jag sista lektionerna..för denna vecka.
Vi sparkade igång med kap 3. yepp.. här går vi snabbt fram.
pratade om koreanska saker, dvs när ett barn föds o när man dör o vad man gör osv.
intressant, spec frasen som löd: Det är lätt att göra på dt här sättet då vi inte vill att utlänningar ska tycka att vi är konstiga.
Ja.. man kan ju undra ^^;;

Efter skolan åt jag lunch med 5 skolkompisar, det blev belgiskmat.. gott som bara den, bla. musslor kokta i vittvin och bluecheese :)

Sedan bar det av till Myeongdong, shoppade pappas tröja o en tröja till min bror.. med T I G G E R.
Postade iväg dem sen blev det lite shopping för min del. hittade mycket men well... allt kostar pengar, så tillslut blev det en underklänning, shorts, undertröja.
Hade velat ha ett par byxor, kavaj, kjolar...listan fortsätter.
Gick sedan till Jongno för att besöka en av mina favoritbokhandlar.. o till min förvåning så fick jag se After school, fick pressa mig fram då alla fans var som galna, jag har absolut NOLL intresse för den gruppen...
Sedan en sväng till Gwanghwamun för att slutligen hamna i Dongdaemun.
Väl hemma så började fotbollsyran på tv.. o om jag ska vara ärlig så var matchen tråkig, men ja det är ju inte världens bästa lag som spelade heller!
Imorn är det Korea mot Grekland, o ni ska se uppvärmingen i detta land, inte för att Korea är så särskilt bra men well.. de vet hur man ska skapa stämning!
Får helt enkelt se vart jag hamnar imorn...dvs hemma eller ute tillsammans med 10 miljoner Seoulbor.

No comments: