Friday 2 April 2010

Hade iaf en bra kväll

Idag så satt jag hemma hela dagen o pluggade ord.. o har en massa kvar o lära mig, JIPPI Eller inte.
men men när kvällen började ta vid så drog jag mig emot 대학로 (Daehagno) o träffade upp 희정언니 (Heejung) som jag inte sett på..hmm.. 3 månader?!
åt 감자탕 (potatisgryta) till middag o pratade en massa.. men seriöst va kallt dt blev när solen försvann!!!
Sedan gick vi runt o spanade bla in 10x10 som jag i övrigt trodde bara fanns på nätet men men.. man lär sig ngt nytt varjedag! ^^

o jag har kärat ner mig i den nya LOLLIPOP 2 mobilen men..nej den kan ja inte köpa.. dels för att det kostar pengar i sig, men oxå onödigt då jag har en relativt ny mobil..
och kommer inte kunna använda den i Sverige.. (sad panda face)
Spanade in modeller som finns i Sverige.. hittade 2 modeller som jag gillar, men.. well.. det dröjer ett tag innan jag kommer hem men behöver ju en ny.. ursch ursch mkt att tänka på.

Sen har jag oxå gått runt o grubblat över att jag måste flytta i juni, men idag sa Heejung unni att jag kan bo hos henne, dock bor hon i 노원 (Nowon) vilket e rätt långt ifrån där jag bor nu men well skulle vara kul o bo me unni.. o samtidigt billigt :)
(Nowon ligger i förorten.. som..åka till..hmm.. Akalla vs Vasastan - dvs om man ska räkna vad som är centralt..o inte själva stadsdelarna i sig)
Det kommer ta ca 1 h o ta sig till skolan men..kan vara värt det + får se en annan sida av Seoul, och det e bara för 2 månader, då ja hoppas att ja kommer in på uni. till hösten.
Men men det är ett tag kvar så kan fortsätta tänka på saken...!


Imorn ere pluggfritt o LOTTEWORLD som gäller, behöver en study break!!

Glad Påsk till alla därhemma!

No comments: