Tuesday 13 April 2010

Tankar o funderingar..

Mina hjärnceller jobbar hårt.. men ja vet inte om de jobbar på rätt saker.
Under den senaste tiden har mina tankar varit lite "on and off".


Jag vill köra en spec diet - spec träning, som min kompis tipsat mig om.. men får höra av folk att det inte kommer funka..
men har oxå å andra sidan kompisar som säger att det kommer funka.. Som alltid måste alla jobbiga tankar ta över?! men vadå man kan alltid testa...!!
Min kompis har kört den o gått från 88 cm i midja till 63!!! Det e inte dåligt, o allt man gör är en spec "idrott" mellan 20-45 min per dag.


Imorn har jag min sista tenta, intervju, som jag inte är spec nervös inför egentligen, men var så grymt sjuk under de andra 3 så har INGEN aning hur det har gått.. kan ha klarat mig, alt kan ha failat alla!


Boende här i Korea tänker ja oxå på då jag ska flytta i juni, antingen Heejungs lägenhet..eller kosiwon, men ärligt så bor ja hellre i Nowon o får gå upp 1 timme tidigare än att bo i ett rum lika stor som en skokartong, som dessutom kostar mycket mer!!


Sen har vi Japan resan, vilket inte bara är en resa...
Nu ska den planeras till 100%.
Jag kan njuta av Tokyo i 5-6 dagar utan problem, men "släktingarna" därborta tycker att jag o mamma ska åka till Kyoto, vilket jag egentligen inte har något emot, men ja.. som alla vet.. Japan tillhör inte världens billigaste länder utan tvärtom.
+ jag har redan varit i Kyoto, och well.. om jag känner min mor rätt så kommer inte hon att palla med 1 miljon olika tempel..
1. Värme
2. flyga runt som en vante bland Kyotos alla tempel o byggnader.
Men visst det skulle vara kul o se, allt handlar om tid.
Åker dit om lite drygt 1 månad.. och det är ca 31 dagar tills mamma kommer till Korea (^__^)

Skulle vilja ha ett jobb men koreanskan dödar mig.. så mkt o ta in hela tiden och mkt att förbereda inför varje lektion, ja menar förut kunde man mer eller mindre bara gå dit, lyssna o hänga med. Men denna termin så måste man förbereda, dvs läsa på, ta ut alla viktiga ord osv innan lektionen annars är man körd!


Min mobilräkning sen Japan stör mig fortfarande, vem vet.. den kanske kommer denna månad istället, då månadens räkning var så pass billig..
Det e inte som att jag inte har pengar men det e jobbigt ändå!


Idag har jag lyssnat på 2 låtar - tror att jag har lyssnat sönder dem,
Arashi - 5x10 samt Ayaka's Minna sora no shita.


Jag längtar inte hem, men just nu längtar jag mig bort... Hawaii, Grekland (well.. om man bortser från deras enorma ekonomiskakris), Australien...


Livet i sig är simpelt.. men inte lätt!
Idag fick jag frågan om jag skulle födas igen, hur skulle jag vilja leva då..
Jag e nöjd med livet jag har, det är inte så..
Men jag önskar att jag kanske hade börjat med språk tidigare, samt idrottat mer, hade varit smalare då ellerhur!?
Men i övrigt så finns det nog inget annat, ja menar jag har världens bästa föräldrar och storebror, som är som en lillebror då o då men älskar honom ändå.
Samt mamma o pappa som är så visa, hoppas att jag en dag blir som dem i deras sätt o tänka o vara mot sig själva och andra.
De har lärt mig så mycket men har ändå så mycket kvar o lära... Men utan dem så skulle jag nog inte varit här i Korea just nu på egen hand!!
Jag längtar inte hem till Sverige i sig, men jag längtar efter dem som betyder mest.
Men jag har tur att telefon och email finns (^__^)





Det kommer alltid finnas dagar fyllda av skratt, tårar och oro, men alla de dagarna kommer leda till framtiden.
Jag undrar vad som kommer vänta vid vägensslut.
Alla är olika men inget är skrivet i sten.
Du behöver inte gömma dina tårar bakom ett leende, använd vingarna du har.
Ännu vet jag inte det riktiga värdet av hopp och drömmar.
Allt börjar när man själv börjar tro.
Vissa svar går inte att se
Runt alla falska leenden och lögner som finns runtomkring,
Jag har sedan jag var liten sett dem läggas på varandra och verkar aldrig ta slut.
Även fast smärtan är ohållbar gråt inte,
Gå alltid runt med "jag kan" i tankarna
Det är gåvan du fått som de inte kan ta ifrån dig,
Ditt leende är större än någon annans
Även när molnen tagit över himlen så skiner ditt leende igenom
Borta bra men hemma är bäst, det är så man säger ellerhur!?
Vad jag försöker att säga är kanske lite svårt att förstå fast att jag inte kan nå dig just nu så just den dagen kommer vänta på dig tills du kommit dit.
Det är tack vare att du finns vid min sida som jag klarar av dagarna.
Under nätterna då vi inte är tillsammas så blickar jag upp mot stjärnorna och undrar om även du kan se dem,
Trots att det är ledsamt så kommer jag inte låta tårarna komma ut,
Se inte bara tillbaka på det som redan skett, se framåt åt det som kommer
Att säga tack är lite smärtsamt då jag tycker synd om mig själv, men det gör inget om du skrattar, för det kommer göra mig starkare.
Vi alla finns under en å samma himmel.
Jag är i mitten av resans gång.

No comments: