Wednesday 28 April 2010

Mätt o belåten.. ^^

Idag var en låååång dag. började med att jag glömt min läxa hemma så hade absolut INGENTING o göra under skrivlektionen, i o för sig så hade jag redan skrivit klart hela men hade kunnat ge den till min lärare i sånna fall.
Hon kollade igenom mitt tal igen o gav lite förslag, resten av timmen satt jag o småpratade med Eri-unni (^__^)

Under de andra lektionerna fortsatte vi pratet om ordspråk.. samt vi skulle dela med oss av något ordspråk som finns i våra länder...
Hade varit kul med Gammal är äldst, MEN hur förklarar man det på koreanska liksom?
så tog ett lättare ordspråk bara för att (^^;;)
Under läslektionen så höll jag på att dö av texten men hann så småningom igenom den.

Hemma har jag suttit med min powerpoint presentation samt gjort små minneslappar, ordlista osv.
Är inte säker på japanskan o kinesiskan men litar på ordboken...hahahaha
Dvs det kan sluta HUR SOM HELST (^__^;;)
Imorn är det repetition och tal som gäller!!

Till middag åt jag kyckling med Si-nae unni (husets manager) samt en person från Inkas..
Det blev honungskyckling från K Y O C H O N , mitt favorit kycklingställe (^__^)
Första gången jag testade deras honungs variant, den var helt okej men föredrar deras kryddiga kyckling mer (^^;;)


Snart är det helg igen... o ca 2 veckor tills mamma kommer, tiden bara rusar iväg, o well..1,5 v tills alla finals drar igång! (T__T)
I helgen så ska träffa Sayuri, plugga och sova...!

No comments: