Tuesday 27 April 2010

Pinsamt värre

Jag har slavat som en djur..okej kanske inte hela sanningen men har suttit o klurat ut mitt tal som jag ska hålla på koreanska, har gjort power point presentation osv.
Igår skickade jag in talet, skriftliga delen till mina lärare..
Idag fick jag svar från ena läraren(den jag har i skrift): jag har checkat, men du har kopierat så mycket o har massa svåra ord så det kommer bli svårt för dina klasskompisar att förstå..
Me: Mycket? visst en del för ja..dt finns typ inget annat sätt att skriva det. Så kollade såklart på texten o såg att jag råkat skickat fel dokument (T__T) Råkade skicka underlaget med både fakta o min egen text... pinsamt värre, så letade fram den riktiga texten.. o skickade till läraren. Har dock inte fått något svar, förutom att hon skulle checka den igen.
Hoppas dt blir bra till imorn..
+ har en del i min powerpoint som jag inte skrivit i texten då det är mer eller mindre småsaker, som positioner osv. Skrev dock i dokumentet att jag kommer använda mig av bilder, video o power point, så får se vad som händer.


Utöver det så har jag lärt mig en massa nya ordspråk på koreanska..
En del jättelätta o andra svårare. fortsättning följer imorgon.


Fick en stor låda från Japan idag.. helt stört, för en dvd o uchiwa med Arashi samt lite andra småsaker med dem.
men tydligen så var det inte ok att skicka på något annat sätt men fick dem i gott skick så ska inte klaga antar jag (^0^) vet vad jag ska titta-på på fredag i alla fall (^__-)v

No comments: