Sunday 22 January 2012

Mysteriet på Greveholm 2


Mysteriet på Greveholm är nog den bästa julkalendern jag upplevt! Vilket jag tror många kan hålla med mig om! Jag var 8 år när jag följde den på SVT med spänning innan jul. Och sedan spelade div datorspel osv.
När jag ser på den idag tycker jag den är minst lika bra som den var då, förutom att jag nu med andra ögon märker hur "dåliga" effekterna är av det som är "datagjort" ^^ Fast på den tiden var det en bra 3D effekt ^^

Idag kollade jag på SVTs Landet runt och fick en chock....
SVT Malmö har fått ansvaret för att göra 2012 års julkalender och det blir inget mindre än en uppföljare till succén som sändes för 16 år sedan!!
Både Pierre Lindstedt och Sven Ahlström återinträder i sina gamla spökroller, Staffan och Jean.
Barnen som har huvudrollerna i årets upplaga var inte ens födda när den förra visades (^^;;)
Och regissören har sagt att någon från familjen Olsson kommer att dyka upp! Vem inte vem av dem!! Jag hoppas på Ivar eller Lillan XD
Vi får vänta med spänning och se om uppföljaren kan komma i klass med orginalet!! Jag är skeptiskt så det blir helt enkelt upp till bevis!!

No comments: