Monday 7 November 2011

Är det inte ganska tragiskt?!

Idag var det dags för årets fotbollsgala! Där vi samlade ihop Sveriges bästa kvinnliga och manliga fotbollsspelare.
Ännu en gång gick GULDBOLLEN till Zlatan. Det är 6e gången han får den...varav 5e året irad! Om jag ska vara ärlig så börjar jag undra, Är Zlatan det enda Sverige har? Har vi ingen annan manlig fotbollsspelare som är bra nog att motta detta pris istället för att ge den till en person som redan fått priset!
Med tanke på alla klubbar vi har o så mycket snack om "nya stjärnskott", ungdomssattsning osv ändå inte lyckats fostra fram en bättre fotbollspelare som kan tävla med "den enda stjärna" vi har. Bör vi inte försöka satsa på flera spelare?! Jag trodde att fotboll var en lagidrott men detta visar på att jag misstagit mig!

För mig så har Zlatan tappat, Han må göra bra ifrån sig från o till i sitt klubblag, men vad gör han i landslaget? inte mycket, tycker att vi klarar oss utan honom!
När han väl är med i matchera kretsar allt kring honom, dvs vi spelar allt på Zlatan. Men borde vi inte istället satsa på ett helt lag! dvs elva man och inte en?!

Jag tycker att det är synd för svensk fotboll!! Vi har en enda spelare, som i resten av världen inte är särskilt populär!

No comments: