Thursday 8 November 2007

En helt ny syn..

Okej först hade jag lektioner.. som var helt okej, blev lite LOST på Kim-songsaengnims lektion.. men brukar jag inte bli det liksom..? ^^

Sen bar det av till stan där jag, Tiff o Nilla tog en fika o snackade, har inte träffat Nilla på flera veckor.. efter ett tag kom Lili o Saiman..
Tiden rusade iväg och vi gick för att möta upp resten.. det blev middag sen var det dags för koncerten som vi väntat på sedan september.. Mr. Tan Dun (för er som inte vet.. han har bla gjort musik till Crouching tiger, hidden dragon)
Har hört massa musik som han har gjort och verkligen beundrar hans sätt att skapa musik.
OCH kan bara säga.. HUR GÖR HAN.. o hur kan man få sånna ljud av vatten? o papper?
Jag stängde ögonen och lyssnade till ljuden och fick ja.. 1000tals olika bilder, som tagna ur en film. gröna bambuskogar, klarblåhimmel, krig, människor, ödemark, hav osv~~
Hela kroppen skakade, en helt otrolig känsla som inte går att beskriva.. det måste helt enkelt upplevas!!
Tan Dun ska vara här i Sverige under 10 dagar, önskar att jag skulle kunna se hans andra koncerter.. men har verkligen inte råd även om det skulle vara värt att bli luspank! Men är i alla fall glad att jag fick se en av dem!

"Allt kan vara musik, och musik kan vara allt"


Smakprov på vad jag fick se och höra...

No comments: