Wednesday 21 November 2007

Japansk curry..

Blev lite hype igår när jag fick i mig den koreanska maten..

I natt ställde jag mig i köket och lagade おにぎり - onigiri (för er som inte vet vad det är..se bild nedanför)

Det blev sjukt gott..haha :D packade ner dem i en fin ask och la in dem i kylen..(lunch till morgondagen)
så idag när jag kom hem.. blev det till att laga mer japansk mat.. för att vara exakt: japansk curry.
Ja tro det eller ej men japanerna har en "egen variant" av curry!
Det tog mig ett tag att göra den men såå värt det.. *mums* det var ett tag sen som jag åt det.. hmm var det i Korea kanske?? Med riset som blev över gjorde jag おにぎり..haha once more ^^

Japank curry recept:
400-500g kyckling/biff
1 Paprika
3 Potatisar (medelstora)
1-2 Gul lök
1 förpackning japansk curry.

Stek köttet, skär potatisen i bitar o koka dem.
När köttet fått färg ha i grönsakerna, stek på.. ha ner potatisen o sedan häll över kryddblandningen, låt det koka upp. Följ beskrivningen på paketet

Ibland har jag i lite andra grönsaker som jag har hemma...

curryn köper jag på div japanska matbutiker.


Har varit sjukt trött under de senaste dagarna.. men har sovit..hmm..det kanske är pga kylan?
Idag hade jag på mig min vinterjacka..för första gången sen förra vintern!!

+ Jag har blivid helt såld på Ayaka.. fick reda på att hon är 87:a.. men låter som en 84 ^^
Hennes röst är iaf helt underbar.. o gillar flera av hennes låtar..känns nästan som att man borde beställa hennes cd!

+ Idag har jag beställt lite bilder.. med Tegoshi, Ryo, Massu.. från Nagoya Jshop..
Can't wait..Bilderna är underbara..undrar bara vart jag ska göra av dem..haha ^^



+ Vill ha mitt studiemedel.. I wanna order dvd's, cd's and clothes :)
- Vill ha dem innan JUL.. ;) dvs så att man kan få dem som julklappar..





おにぎり - Onigiri

No comments: