Tuesday 6 November 2007

Ännu en dag..

Man mår så dåligt att vara här i detta kalla land under denna kalla, mörka och dystra årstid!
1. Det är KALLT
2. Det är mörkt och dystert
3. FOLK är allmänt otrevliga (brist på sol?)
4. ALLT eller det mesta är D Y R T.. då syftar jag på kläder, mat, nöjen..!!

Dagens positiva händelse?! ja bra fråga.. men dt är alltid kul att sitta med på Kim-kyosonnims lektion... Han är så passionerad när han pratar.. och jag kan nog säga att jag vet MYCKET om honom och hans familj.. haha det skulle inte förvåna mig om en fråga på tentan skulle vara "Hur gammal är min pappa?" eller "Hur många syskon har jag?"
Men ärligt är lite orolig inför tentan.. vad ska vi kunna?? vi har liksom sett 2 avsitt av "하늘만큼 땅만큼".. varav 165 avsitt, dvs vi har missat 163 avsnitt!! och då har vi sett avsnitt 1 HELA 2 gånger..LOL
Men ska inte klaga.. att se alla avsitt tar ju 6 månader, dvs om man ett avsitt om dagen, som de gjorde i Korea när den visades på KBS

Synopsis: This drama searches the true meaning of a “happy family” by comparing two families: one of a low social and financial status whose members sincerely trust and care about one another despite their constant bickering, and an affluent one whose members have lost trust in one another yet try to save their family from disgrace and after many twists and turns make it reborn into a genuine family. This drama also attempts to tackle social issues facing today’s families, such as a high divorce rate among young couples and the older generation’s involvement in raising grandchildren at the age when they should be enjoying their twilight years in peace and comfort. The primary goal of the drama is to find a broader meaning of family.

Kan säga att serien i sig är en mkt bra serie, då man får en inblick i det koreanska samhället..
Synd bara att man inte kan se hela serien.. jag föredrar serier med ca 15-16 episoder. Typ som 풀하우스, 마이 걸 och 천국의 나무...


Idag såg vi på film i aulan.. 오아시스 (Oasis).. En för mig typisk koreansk film..
Kan bara säga att den som inte sett en koreansk film förut.. börja INTE med den!! jag skulle bli avskräckt då..haha

+ Idag firade jag, Dennis o Andreas - 빼빼로 dagen.. lite tidigt men eftersom Dennis jobbar på söndag(den riktiga dagen) blev det idag.. för er som inte vet vad 빼빼로 (Peppero) är så är det detsamma som Pocky ^^ SOM numera även finns på svenska.. såg svenska varianten av 빼빼로 på Pressbyrån vid fridhemsplan, men köpte inte.. ALLA vet ju vilka priser de har!!

Ursch blev lite fattigare idag, fyllde på mobilen me 100 kr.. då jag skulle ringa NK o checka jobbet.. gaah det tog en evig tid.. LOL -10kr på en gång.. men får dem tillbax senare!

___________________________________________________

Förutom koreanska har jag även lärt mig lite om japanska.. tack vare Haruka (min japanska chatvän..) typ tecken och ord ^^ har lärt mig vad チラリズム betyder..haha sjuka japaner.. ^^ de har ord för allt.. ^^

Idag måste jag posta en video.. var beredd att gråta lite..
I love the lyrics and performance!!


Zone - Secret base ~ 君がくれたもの (Kimi ga kureta mono)

No comments: